کفش های تمیز و مرتب از لوازم ضروری هر فرد شیکپوش است و لازمه داشتن چنین کفش هایی واکس زدن آن است. معمولاَ واکس ماده ای کرم مانند است که برای براق کردن سطح مواد مختلف استفاده می شود. امروزه جهت ایجاد رفاه دستگاه هایی جهت واکس کفش ایجاد شده است که به آن دستگاه براق کننده کفش می گویند که به وسیله یک یا دو برس که به صورت افق قرار دارند رویه و کناره های کفش را تمیز می نماید.
این مطلب با هدف بررسی مدارک ثبت برند تولید واکس کفش تهیه گردیده است. لکن در ابتدا لازم است نگاهی اجمالی به ماهیت برند داشته باشیم و شرایط  یک برند مناسب را بررسی نماییم.

ماهیت برند و ویژگی های آن

برند عبارت است از آمیخته ای از نشانه های روانی ، فکری ، در ذهن مصرف کنندگان که به ارزش مورد تصور از محصول یا خدمت می افزاید.
یک برند معتبر نشانه ای از موقعیت و موضوع محصول آن ، ریسک های درک شده کمتر توسط مصرف کنندگان و هزینه های پایین مصرف کنندگان برای جمع آوری و پردازش اطلاعات برای تصمیم گیری می باشد.
نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید، این است که مصرف کنندگان، بالاخره از شرکت، محصول و برند شما تصویری پیدا خواهند کرد، خواه آگاهانه برای ایجاد آن تلاش کرده باشید یا خیر. بسته بندی، محلهای توزیع، بی ادبی یا نزاکت کسانی که به تلفن ها جواب می دهند و تمامی آنچه یک مصرف کننده از شرکت شما می بیند یا می شنود، در ذهن او یک تصویر خواهند ساخت و این تصویر بر تصمیم هایش برای یا نن، تأثیر خواهد گذاشت.
علائم تجاری باید ویژگی هایی داشته باشند از جمله :
- باید تازگی داشته باشد و خلاقانه و نوآورانه ایجاد شده باشد.
- موجب گمراه کردن مشتریان نگردد.
- پیام محصول را به مصرف کننده برساند.
- باعث افزایش شود .
- باید تصویر خوبی ایجاد کند.
- این نام از لحاظ قانونی قابل شناسایی باشد.
- تلفظ آن آسان باشد.
- به تمام زبان ها قابل تبلیغ باشد.
- به خاطر سپردن آن آسان باشد.
- جذاب باشد و ترغیب  مصرف کننده را به خود جلب کند.
- مزایای استفاده از محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد.
- موقعیت محصول را در میان محصولات رقیب مشخص سازد.

مدارک ثبت برند تولید واکس کفش

مدارک لازم جهت ثبت برند تولید واکس کفش به شرح ذیل است :


1- اظهارنامه ثبت برند
2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف کند.
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد.
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
4- در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.
5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
8- مدارک مثبت هویت متقاضی
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
10- مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
نکته : ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند.
علامات تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال از تاریخ تنظیم اظهارنامه ، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند. ( در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یاد شده، امکان درخواست آن ظرف مهلت 6 ماه پس از پایان اعتبار ثبت علامت ، با پرداخت جریمه تاخیر به میزان نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد ، والا ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد . )


آنلاین علامت ,نمونه ,برند ,مدارک ,مصرف ,صورت ,برند تولید ,تولید واکس ,مصرف کنندگان ,مصرف کننده ,علامت جمعی ,توسط نماینده قانونی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

S.HAMID.MOHAMMADI کوهساراران آپشن خودرو | استریو آرام شعبانی مانومتر فروش تعمیرات انواع فلزیاب طلایاب وگنج یاب 09196838262 فروش فلزیاب شیراز سایت اخبار و اطلاع رسانی دفتر امام جمعه شهر قهدریجان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان