چرا بتن تنها با وجود قطعه ای کوچک از میلگرد، قوی و مقاوم تر می شود؟

آرماتور (یا نوار تقویت کننده) یکی از اجزای ضروری ساختارهای بتنی است.

مواد و متریال های مختلف ممکن است در برخی شرایط خاص مقاومت قابل توجهی و در شرایطی دیگر مقاومتی ناچیز داشته باشند.برای داشتن یک متریال مقاوم لازم است چند متریال را همراه با هم تطبیق دهیم که بتن مسلح نمونه ای کامل از آن است.

بتن شکل یافته در قالب تحت فشار بالا، بسیار محکم است و می تواند فشار قابل توجهی را تا زمان فرو پاشیدن تحمل کند گرچه در برابر نیروهای کششی مقاوم نبوده و برای مبارزه با نیروها ی تهدید کننده که منجربه جدا شدن آن می شود مناسب نیست.

همانطور که مهندسی عمران توضیح می دهد این یک مشکل خاص در ساخت و ساز است، زیرا بتن در یک ساختمان تقریبا همیشه هر دو نوع بار (کشش و فشار) را تجربه می کند.اگر وزن خود را روی یک قطه بتنی از بالا قرار دهید، بالای آن قهرمانانه در برابر فشار ناشی از وزن مقاومت می کند با این وجود زیر آن، به شدت تحت تاثیر تنش شدید کششی قرار می گیرد که شرایطی را به وجود می آورد که مهندسین اغلب از آن به عنوان ویژگی فنی بد یاد میکنند.


دنیای اخبار و فناوری فشار ,متریال ,مقاوم ,وجود ,قابل توجهی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پرسش مهر 20-مدرسه شاد وبگرام | Webgram دیجی‌ویدئو (DigiVideo.RozBlog.com) • دیجی‌ویدیو راکت شو اجناس فوق العاده appleid خاطرات شخصی من و معشوقم گردو چت|چت گردو| با مدیریت محسن