* روانشناسی

* دانسته ها، قوانین و مدارک

مدیران آموزش و پرورش

چرا مدیر مدرسه باید روانشناسی بداند؟

مدرسه مکانیست که در آن انسان سازی می شود در چنین مکانی قرار است علم فرهنگ و تمدن تولید شود و در واقع زیرساخت جامعه در مدارس ریخته شود

 همواره مبنا ،محور و اساس توسعه جامعه ، آموزش و پرورش می باشد که واحد اصلی آن را آموزشگاه تشکیل می دهد.

 مدیر مدرسه ، مدیریت یا اداره کارخانه انسان سازی را بر عهده دارد در مدرسه با انسان طرف هستیم و تمام موجودیت این انسان یعنی شخصیت ،عاطفه ،هوش ، عشق ،توانمندی ها ،فرصت ها و تهدیدهای او را میتوان با یک واژه ی کلیدی به نام " ارتباط " سنجید . یعنی تمام موجودیت انسان در این " ارتباط " تعریف و بیان می شود.

روانشناسی کاربرد قواعد در زندگی است.

- توسعه مناسبات انسانی ،صداقت و تقوای مدیر مدرسه را سوخت سیستم مدرسه میتوان تلقی کرد

-مدیر باید بکوشد به ابزار های حوزه ی ارتباط مسلح شود .

- روانشناسی در واقع فن تسلط بر ارتباط هاست .

-  مدیر مدرسه به دو دلیل باید به این موضوع ( ارتباط ) توجه کند: اول اینکه با انسان سروکار دارد و مدرسه جایی است که در آن انسان سازی صورت می گیرد. و دوم اینکه تمام سرمایه گذاری انسان روی همین ارتباط است.

 آدم های موفق،آنهایی هستند که در برقراری ارتباط با دیگران موفق هستند .به همین دلیل ، مدیر باید روان شناسی را حتی بیش از خواندن و دانستن عملی مورد توجه قرار دهد.

یک مدیر خوب باید بتواند یک روانشناس خوب هم باشد اساسی ترین کاربرد روان شناسی در " محیط یا جو " مدرسه است . زیرا امروز بیشتر از مکان یادگیری ، به فضای یادگیری اهمیت داده می شود  بنابراین مدیر با ایفای نقش خود ، می تواند در ایجاد فضایی مناسب برای یاددادن ، یادگرفتن 


معلمان فردا مدرسه ,انسان ,ارتباط ,مدیر ,روانشناسی ,سازی ,انسان سازی ,روان شناسی ,مدیر باید , مدیر مدرسه ,مدیر مدرسه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

چرم سورنا www.denafoam.com Hamed Taherpour - حامد طاهرپور پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان ردلاو چت|لاو چت|ردلاوچت|رد لاو چت|چت لاو|red-love-chat قصه شب درخت دانش