برای طراحی برنامه کلاس های چندپایه اگر مدرسه 6 پایه نیست یعنی بیش از یک نفر آموزگار در آن تدریس دارد باید ترکیب پایه ها مشخص شود

الف) ترکیب پایه ها :

توصیه می شود پایه ها به هم نزدیک باشند . چون تدریس به شیوه گروهی را ممکن می سازد و بسیاری از مشکلات انضباطی کلاس نیز رفع می گردد . اما گاهی تعداد دانش آموزان مانع از اینکار می شود . برای مثال:

اگر دو نفر آموزگار در یک مدرسه عشایری یا روستایی خدمت می کنند بهتر است که ترکیب به شکل زیر باشد:

اول ، دوم  و  سوم 1کلاس

سوم ، چهارم و پنجم. 1 کلاس

اما اگر تعداد دانش آموزان به شرح زیر و تعداد آموزگاران 2 نفر باشد ترکیب کلاس متفاوت خواهد بود

اول = 10 نفر   دوم =  8 نفر   سوم =  7 نفر  چهارم =  5 نفر  پنجم = 8 نفر  ششم = 7 نفر در این صورت معلمان ممکن است با تکیه بر آمار تقسیم بندی زیر را معمول دارند .

اول ، دوم و چهارم = 23 نفر                      سوم ، پنجم و ششم = 22 نفر

 

ب) تعداد نیروی انسانی در آموزشگاه :

اگر در مثال بالا 3نفر نیرو فرض کنیم در این صورت ترکیب پایه ها ممکن است به شرح زیر باشد .

مدیر آموزگار : پایه دوم

آموزگار اول : اول ، سوم و چهارم

آموزگار دوم : پنجم و ششم

 

ج) نبودن دانش آموز در بعضی از پایه ها :

 

بارها اتفاق می افتد که به دلیل ترک تحصیلی ، مردودی و . در یک پایه دانش آموزی ثبت نام نمی کند . اگر در این مدرسه دو نفر معلم مشغول فعالیت آموزشی هستند در اینصورت یک کلاس به صورت دو پایه و یک کلاس بصورت 3 پایه تشکیل خواهد شد

 

د) عدم علاقه بعضی از معلمان برای تدریس در بعضی از پایه ها :

در هر حال ترکیب کلاس های چند پایه در یک آموزشگاه ممکن است زیاد باشد ، معلمی که در کلاس چند پایه تدریس 


معلمان فردا پایه ,کلاس ,ترکیب ,آموزگار ,پنجم ,دانش ,ترکیب پایه ,ترکیب کلاس ,تعداد دانش ,دانش آموزان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کتاب عکاسی spashfile پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان سرگرمی بیر موزیک 2020-دانلود جدید ترین آهنگ ها برای محمدم سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت