همانطور که در مطلب پیشین مطالعه کردید، استفاده از چوب به عنوان اصلی ترین مصالح ساخت خانه، از دیرباز در بین مردم رایج بوده است. این متریال پرکاربرد در همه قسمت های خانه به عنوان سقف، دیوار و کف استفاده می شد. امروزه برخی مصالح مانند بتن، سنگ، گچ و غیره به دلیل عدم آسیب به محیط زیست و استحکام و پایداری بیشتر جای چوب را در ساختمان سازی گرفته اند. با این وجود چوب همچنان متریالی پر طرفدار در ساختمان سازی است اما نوع استفاده آن از اصلی به متریال تزیینی و دکوراتیو تغییر کرده است. امروزه از چوب برای گرم و دنج کردن فضای خانه در کنار مصالح دیگر و رنگ های خنثی استفاده می کنند. در این مطلب مزایا و معایب سقف چوبی را با هم مرور می کنیم.

استفاده از چوب به عنوان کفپوش و سقف خانه بسیار مرسوم است. چوب به رنگ های بی روح و خنثی انرژی و تحرک می بخشد و به اعضای خانه و مهمانان حس نزدیکی می دهد. سبک طراحی منحصر به فردی نیز به استفاده عام از چوب اختصاص داده شده است که آن را سبک روستیک می نامند. در سبک روستیک با استفاده از رنگ های گرم، به خانه حس قدمت، سنتی و دهکده ای می بخشند که راه جذابی برای دوری هر چند کوتاهی از زندگی ماشینی شهری است.



گروه صنعتی لابل استفاده ,خانه ,مصالح ,ساختمان سازی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اطلاعات عمومی به صورت آماتوری و حرفه ای اطلاعات جامع فروشگاه سایت بلاگ بیست آموزش زبان انگلیسی آموزش راکت شو قم کوچه موج کویر