مرحوم آیة الله حاج شیخ جعفر کاشف الغطاء که نسب او منتهی می شود به متلک اشتر رضوان الله تعالیه علیه، صاحب کتاب کشف الغطاء که در آن در یکی از مسافرت‌هایش تألیف کرده و نقل شده که در این سفر کتاب فقهی غیر از قواعد علامه رحمة نزد او نبوده است و این کتاب شریف، خبر از کثرت احاطه آن بزرگوار بر فقه می باشد.

می‌گویند آن جناب می‌فرموده که اگر همه کتب فقیه را بشویند من از حفظ از طهارت تا دیات را می‌نویسم(1).

مرحوم شیخ العراقین شیخ عبدالحسین طهرانی قدس السره شریف، هنگامی که برای تصحیح کتاب کشف الغطاء اقدام نمود، تعدادی از نسخه‌های این کتاب را جمع آوری کرد، اما در میان آنها نسخه صحیحی نیافت؛ لذا درصدد برآمد بیشتر تفحص کرده شاید نسخه صحیحی پیدا کند. اما هرچه تلاش و جستجو کرد به نسخه صحیح کتاب کشف الغطاء دست نیافت.

شبی در عالم رؤیا مرحوم شیخ اکبر صاحب کشف الغطاء را دید، آن بزرگوار در خواب او را به نسخه صحیح کتاب که به خط شیخ راضی بود، خبر داد و گفت: «این نسخه هم اکنون بر راف حجره شیخ راضی در خانه اوست و کبوترها روی آن آشیانه کرده‌اند و فرزندان او اطلاع ندارند. شما به آنجا می‌روی و نسخه را در آنجا خواهی‌یافت.»

شیخ العراقین هنگامی که از خواب بیدار شد، به سوی نجف حرکت کرد و به خانه شیخ راضی آمد و وارد خانه شد و نسخه کتاب را از همان مکان که مرحوم کشف الغطاء در خواب او را راهنمائی کرده بود، پیدا کرد(2).

-----------------

1. فوائد الرضویه: 70.

2. روضات الجنات، 2/202.

منبع: کتاب ارتباط با علم برزخ، علی نظری منفرد.


آیت الله شیخ عبد الحسین تهرانی کتاب ,نسخه ,الغطاء ,خواب ,راضی ,خانه ,صحیح کتاب ,نسخه صحیح ,نسخه صحیحی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی کالا فروشگاهی سرماسان رستوران سیم خاردار تبری Velvet dream وبلاگ شهید امین امانی دلم در هوای تو شوق نوشتن دارد، خرید اینترنتی راز زیبایی کریستیانو رونالدو