مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو : امروزه بیشتر کسانی که موهای فرفری و موج دار دارند برای ایجاد تنوع دوست دارند که حالت موهایشان را تغییر دهند و موهای صاف و ی را داشته باشند یکی از روش های که برای این کار لازم است کراتینه کردن مو است. کراتینه کردن یکی از روشهای رایج صاف کردن مو و بر طرف کردن وزی و زبری موها است که با استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود.

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو

در واقع این روش به عنوان نوعی متد طبیعی برای صاف کردن مو بکار می برند و شما می توانید با مراجعه به سالن های زیبایی زیر نظر تکنسین مو، موهای خودتان را صاف و درخشان کنید. معمولا بعد از انجام این متد روی موهایتان باید در مراقبت و نگهداری آن دقت کنید و باید موهایتان را صاف نگهدارید تا مواد کراتین روی آن بنشیند. در اینجا ما مهم ترین موارد حفاظت از موهای کراتین شده را برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به شما بازگو می کنیم.

بیشتر بخوانید : آرایشگاه و سالن زیبایی عروس

زمان خواب

معمولا مدت زمان ماندگاری و دوام کراتین ، بین ۳ تا ۵ ماه می باشد؛ و مراقبت خوب از مو بر ماندگاری بهتر و بیشتر آن موثر است. شما برای اینکه موهایتان را به بهترین شکل مراقبت کنید، هنگام خوابیدن باید از بالش‌های که رویه ساتنی و ابریشمی دارند استفاده کنید؛ زیرا که پارچه ساتن و ابریشم، رطوبت موی شما را حفظ و میزان اصطکاک بین موی شما و بالشتان را در زمان خواب کاهش می‌دهد که این امر از شکنندگی مو جلوگیری می کند در این صورت موهایتان برای مدت طولانی حالت صاف و براق خودش را حفظ خواهد کرد. اگر از خواب بیدار شدید و مشاهده کردید که کمی موهایتان خم شده با استفاده از اتو فورا موهایتان را صاف کنید.

برطرف کردن پیچ خوردگی ها

کراتینه کردن درست است که روشی برای زیبا شدن موهای وز و زبر است اما مراقبت از آن سختی هایی را هم دارد البته چند روز اول باید خیلی مراقب بود آب و رطوبت برای موها در روز های اول کراتینه اصلا خوب نیست و به توصیه بیشتر تکنسین های زیبایی تا مدت ۳ روز بعد از انجام کراتینه، به هیچ وجه نباید موی سر خود را خیس کنید یا نم دار کنید و اگر اتفاقی موهای شما خیس شدند سریعا با سشوار خشک کنید ؛ و یا بعد از خواب موهایتان خمیده و یا پیچ خورده بود باید با یک اتو یا سشوار خیلی زود مو را صاف کنید.

پس از بعد از دستکاری زیاد موها تا چند روز بعد از کراتینه حتما بپرهیزید چون این کار باعث می شود تا پیچ خوردگی زیادی بین موهایتان ایجاد شود؛ و حتی در چند روز اول نباید اصلا از سنجاق سر یا کش مو برای نگه داشتن موهایتان استفاده کنید چون به طور حتم باعث آسیب به موهایتان می شوید.

انتخاب شامپو

تا اینجا راجب بیشتر راه های مراقبت از موی کراتین شده اطلاعاتی را به دست آوردید انتخاب شامپوی مناسب هم یکی از همین کار ها است. پس از انجام کراتینه، شما باید در انتخاب شامپویتان بسیار دقیق باشید معمولا به شما گفته شده است که چه شامو هایی برای مو های شما مضر است. بله شامپوهای حاوی سولفات سدیم، زیرا این شامپو ها کراتین موهای شما را ازبین می‌برند؛ بنابراین شما از شامپوهایی استفاده کنید که بدون سولفات باشند.

همچنین توصیه شده است که آب حاوی کلر مثل اب های استخر ها واب شور هم کراتینه موهایتان را از بین می برند پس از رفتن به استخر و دریا تا مدتی خودداری کنید. ولی اگر از روی اجبار و مجبور باشید که شنا کنید. ابتدا موهای خودتان را با آب بشویید یا از یک نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید؛ و موهایتان را ماساژ دهید چون هر دوی این کارها جلوی نفوذ کلر و آب شور را به بدنه‌ی موی شما می‌گیرد. بعد از تمام شدن شنا خیلی سریع دوباره موهایتان را آبکشی نمایید. بسیاری از متخصصان برای ماندگاری بیشتر کراتین به افرادی که مو هایشان را کراتینه کرده اند توصیه می کنند که جهت ماندگاری تاثیرات کراتین مو از شست و شوی روزانه آن اجتناب کنند.

بخوانید : آرایشگاه عروس

نکته کلیدی مهم :

  • همانطور که گفته شد شکل و حالت موها بعد از انجام کراتینه براق می شوند ولی این درخشان بودن مو فقط برای هفته های اول کراتینه است و دوام زیادی ندارد.
  • عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است.
  • بعد از ۵ روز که موها را شستشو دادید بهتر است براشینگ کنید و یا موهای خود را اتو کنید.
  • اگر از دسته افرادی هستید که به مواد حساسیت دارید و دچار خارش و سوزش پوست سر می شوید بهتر است در باره انتخاب این روش کمی تامل کنید و هوشمندانه فکر کنید.
  • ممکن است که بعد از کراتینه کردن دچار ریزش مو شوید.
  • گفته می شود به غیر از ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو در بعضی از افراد دیده شده است.

تشریفات عروسی , تشریفات مجالس کراتینه ,موهایتان ,موهای ,مراقبت ,کراتین ,استفاده ,کراتینه کردن ,انجام کراتینه، ,استفاده کنید ,استفاده کنید؛ ,زمان خواب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت جالب و شگفت انگیر بازی کلش شرکتی نرم افزار خیریه مدیریتی ها !! مجله دینی المصباح به دانش وب خوش آمدید!