به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا شامگاه پنجشنبه در این جشنواره در ساحل سفیر امید این شهر گفت: از غذاهای محلی به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت هر شهرستان یاد می شود و شیوه پخت و مواد اولیه آنها، نشانگر بخشی از فرهنگ و زندگی است.

داریوش ملک زاده افزود: 2 هزار و 500 نوع غذای محلی و سنتی در ایران شناسایی شده و سهم گیلان از این تعداد، 170 نوع غذاست و ترویج ﻣﺼﺮف ﻏﺬاﻫﺎی ﻣﺤﻠﯽ، ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﻏﺬاﻫﺎی ﺳﻨﺘﯽ ﺑﻪ سفره ﻣﺮدم و اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﺸﺎط از هدف های این جشنواره است.

وی بیان کرد: این جشنواره در بخش های پخت انواع آش، برپایی غرفه های صنایع دستی، اقلام فرهنگی و سوغات محلی برگزار شد و مسئولان و مردم باید با همکاری یکدیگر برای بالا بردن مدت اقامت مسافران در شهرستان، شیوه های خدمات رسانی خود را ارتقا بدهند.

در این جشنواره 20 نفر از بانوان آستارا با پخت و ارائه آش دوغ، ترش (ترشه آشی) و دندانی شرکت کرده بودند و نمایش کمدی، موسیقی و مسابقه از بخش های دیگر آن بود و در پایان با اهدای جوایزی، از بانوان آشپز و کودکان شرکت کننده در مسابقه تجلیل شد.

همچنین در غروب پنجشنبه برای نخستین بار با همکاری بخش خصوصی، جشنواره تمشک در روستای خانه های آسیاب آستارا با هدف معرفی خواص این میوه جنگلی برگزار شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر و گذر 800 هزار گردشگر خارجی و داخلی از مرز آن در سال، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.


ایران تراول جشنواره ,آستارا ,برگزار ,محلی ,هزار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ملونیا آموزش اچ تی ام ال .... اینجا همه چی هست دانش آموز شاداب؛مدرسه پویا تورزیارتی و سیاحتی معرفی کالا فروشگاهی