خواب بخش تفکیک ناپذیر حیات انسان است و هر فرد در حدود یک سوم از عمر خود را در خواب به سر می برد . خواب بر روی جسم ، روان و همچنین روابط اجتماعی انسان تأثیرات فراوانی دارد . مشکلات زمان بیداری می تواند کیفیت وکمیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد و اختلالات خواب نیز می تواند روی عملکرد ، توانایی و سلامت فرد اثر سوء واضح و شدید بگذارد . اختلالات خواب مانند کم یا زیاد خوابیدن ، پریدن از خواب ،خواب سطحی و  نرفتن به مرحله خواب عمیق و سخت به خواب رفتن است . علائم انواع اختلالات خواب مختلف است و به نوع مشکل خواب بستگی دارد .

به نقل از سایت مشاوره روانشناسی فیلیا ، افراد مشکلات مختلفی در مورد خواب دارند به عبارت دیگر از انواع اختلالات خواب و بیداری می توان به  ؛ مشکل  بی خوابی ، مشکل پر خوابی ، ناکولپسی ، اختلالات خواب مرتبط با تنفس ، اختلالات خواب و بیداری ریتم شبانه روزی ، نابهنجاری های خواب ، کابوس ، نشانگان پای بی قرار ، مشکل خواب به علت  مصرف مواد و  داروها اشاره کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید :


www.heyvafamily.com/web/articles/view/286/انواع-اختلالات-خواب-و-بیداری.html

 


sevina خواب ,اختلالات ,مشکل ,انواع ,بیداری ,مشکلات ,اختلالات خواب ,انواع اختلالات ,مشکل خواب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آشپزخونه تیکوفایل مقالات ترجمه شده تمامی رشته ها isi وایکینگی با لپ های گل انداخته nistheop گرافیک توتال_وار پرشین دانلود آهنگ جدید زندگی در استرالیا - قاره اقیانوسیه