آموزش پرورش شتر مرغ

visual-guide-eggs_612

شترمرغ بزرگترین تخم را در میان پرندگان تولید می کندتخم شترمرغ از نظر طعم شبیه به تخم مرغ بوده و به همان روشهای متداول طبخ می شود. گفته می شود تخم شترمرغ نسبت به تخم مرغ دارای خواص غذایی بیشتری است بطوری که مصریان باستان از تخم های این حیوان برای مصارف دارویی استفاده می کردند.
پروین میرمیران متخصص تغذیه گفت: تخم شترمرغ حجم بیشتری در مقایسه با تخم مرغ معمولی دارد و هر تخم مرغ معمولی حدودا ۶۰-۵۰ گرم وزن دارد و تخم شترمرغ معمولا ۵- ۷ برابر یک تخم مرغ معمولی حجم دارد بنابراین طبیعی است که منبع غنی‌تری از آهن در مقایسه با تخم مرغ باشد.
میرمیران ادامه داد: تخم شترمرغ کلسترول بالایی ندارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای تخم مرغ باشد و از آن جایی که یک فرد سالم می‌تواند در هفته تا ۵ عدد تخم مرغ مصرف کند و مشکل افزایش کلسترول پیدا نمی‌کند، بنابراین می‌توان آن را با یک عدد تخم شترمرغ در هفته جایگزین کند.
این متخصص تغذیه در پایان گفت: البته انتخاب تخم شترمرغ به جای تخم مرغ بستگی به ذائقه افراد دارد و تاکنون در کشور ما استفاده از آن زیاد مرسوم نبوده است و بهتر است برای مصرف آن، فرهنگ‌سازی می‌شود.


آموزش پرورش شتر مرغ شترمرغ ,معمولی ,متخصص تغذیه ,آموزش پرورش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مقاله داستان اس ام اس عکس کار خدا بود حوریا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. اینجا همه چی هست منزل مبله شیراز دراویش مهر و ماه