مطالب مرتبط :بهبود ضریب تبدیل غذایی به گوشت در شترمرغ وسایر طیور

تولید شترمرغ توجیه اقتصادی ندارد

شترمرغ

مدیرعامل شرکت تعاونی مجتمع پرورش شترمرغ شهرستان زرندیه گفت: تولید شترمرغ به دلیل افزایش هزینه تولید و عدم همخوانی هزینه ها با قیمت محصول در بازار برای تولیدکننده توجیه اقتصادی ندارد.

مهرداد نصر در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، نبود سرمایه در گردش و نقدینگی لازم را موجب کاهش چشمگیر میزان پرورش شترمرغ در این مجتمع بیان کرد و گفت: در سال ‌ های گذشته بین 20 الی 30 هزار شترمرغ در این مجتمع پرورش می ‌ یافت، در حالی که در سال جاری این میزان به کمتر از سه هزار قطعه کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی رتبه اول را در تولید گوشت شترمرغ به لحاظ فعالیت این مجتمع به خود اختصاص داده است، افزود: شرکت تعاونی مجتمع پرورش شترمرغ زرندیه به عنوان بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ کشور به دلیل مشکلاتی که در حوزه تولید بوجود آمده تولید این پرنده را کاهش داده و در حال حاضر با حداقل ظرفیت تولید خود فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مجتمع پرورش شترمرغ زرندیه تصریح کرد: این مجتمع ظرفیت تولید سالانه هزار تن گوشت شترمرغ را دارد در حالیکه هم اینک سالانه کمتر از 100 تن تولید می کند.

وی شیوع بیماری ‌ های ناشناخته که منجر به تلفات پرنده در سنین بالاتر شده است، نبود نقدینگی، بالا بودن هزینه تولید و مشکلات تامین خوراک و تهیه جوجه و نبود توجیه اقتصادی قیمت گوشت تولیدی شترمرغ در بازار در مقایسه با هزینه تولید را از عوامل کاهش تولید و پرورش شترمرغ در این مجتمع دانست و گفت: در چنین شرایطی تولید کننده جرات سرمایه‌گذاری در این صنعت را به خود نمی‌دهد.

نصر با تاکید بر اینکه شهرستان زرندیه به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب و نزدیکی به بازار مصرف پایتخت، منطقه مستعد و مناسبی برای پرورش شترمرغ است، اظهار کرد: در این مجتمع پرورش شترمرغ از ابتدا تا انتها یعنی از تولید تخم توسط شترمرغ ‌ های مولد تا پرورش جوجه ‌ ها و رسیدن آنها به وزن متعادل انجام می ‌ شود .

وی خواستار اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه پرورش شترمرغ شد و افزود: در گذشته اعتبارات خوبی با حمایت دولت از سوی بانک ‌ ها با نرخ پائین تخصیص یافته است که صرف احداث فضای فیزیکی واحدهای این مجتمع شده و در حوزه سرمایه‌ای هزینه شده است .

این تولیدکننده خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با پرداخت و تسویه وام های دریافتی، دست تولیدکنندگان برای تولید باز شده و نیاز به سرمایه جاری دارند و لازمه ایجاد سرمایه اعطای تسهیلات با سود پائین برای جوجه و پرورش و تولید شترمرغ است. 


آموزش پرورش شتر مرغ شترمرغ ,تولید ,پرورش ,مجتمع ,هزینه ,توجیه ,پرورش شترمرغ ,مجتمع پرورش ,تولید شترمرغ ,توجیه اقتصادی ,هزینه تولید ,مجتمع پرورش شترمرغ ,تعاونی مجتم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Darkness NickanPishroTech سلامتی و سرگرمی معرفی سایت های مفید موج سلامتی قاصدک بختیاری نود و هشت پاتوقی