میدان قلعه، میدانی تاریخی با چشم اندازی زیبا در لهستان

 جاذبه های لهستان، قلعه میدان

میدان قلعه، میدانی تاریخی با چشم اندازی زیبا در لهستان

 میدان قلعه میدانی تاریخی در شهر  باستانی ورشو، که در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده است این میدان دقیقا رو به روی قلعه سلطنتی قرار دارد. این میدان و جاذبه های اطرافش بعد از جنگ جهانی دوم مورد بازسازی قرار گرفته اند اما با این وجود هنوز خیلی از قسمتهای آن تاریخ لهستان را در خود جای داده است. در این میدان سنگ فرش شده نمایش ها و کنسرت های بسیاری برگزار می گردد و این میدان به عنوان قطب گردشگری کشور لهستان است.
گردشگرانی که درشکه سواری را در شهر های تاریخی دوست دارند می توانند با کرایه درشکه هایی که در اطراف میدان هستند اطراف این منطقه تاریخی را بگردند و از جاذبه های اطراف این میدان قلعه لذت ببرند. یکی از زیباییهای این قلعه نورپردازی در شب است که گردشگران را به وجد می آورد.

در وسط این میدان ستون بزرگی هست که در سال ۱۶۴۴ در این محل نصب شده است این ستون به همراه مجسمه ای که در روی آن قرار دارد یکی از مهمترین و قدیمی ترین بناهای یادبود ورشو است. و هم چنین این بنا یادبودی برای پادشاه زیگیسموند سوم واسا است. با رفتن به این میدان توریستان زیادی را می بینید که در کنار این ستون که نماد میدان است در حال عکس انداختن هستند. در دست مجسمه پادشاه زیگیسموند شمشیری است که نشان دهنده ی شجاعت جنگیدن با شیطان است و طبق افسانه ها اگر روزی این شمشیر سقوط کند شهر دچار بدبختی و مصیبت می شود.

 یکی دیگر از جاذبه های اطراف میدان قلعه قصر سلطنتی است که با طراحی داخلی خیره کننده ای که دارد گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. هر چند که قلعه ی اصلی ای که در قرن ۱۳ ساخته شده بود در سال ۱۹۴۴ از بین رفت و قلعه ای که امروز می بینید نتیجه ی ساخت و سازهای بعد از جنگ جهانی دوم است اما بسیاری از آثار هنری و وسایلی که در داخل قلعه هستند اصلی اند. در این قلعه اتاق Canaletto را از قلم نیندازید در این اتاق مجموعه نقاشی های قرن ۱۸ به نمایش درآمده است.
در حالی که نمای جلوی قلعه و برج ناقوس که مشرف به میدان قلعه و ورودی بخش قدیمی شهرند یکی از تماشایی ترین چشم اندازهای قلعه را دارند اما بد نیست که سری هم به قسمت پشت این قلعه بزنید چون با پایین آمدن از پله های کناری قلعه به کناره ی رودخانه می درسید و چشم اندازهای متفاوتی را می بینید.

 کشور لهستان دارای مکان ها و مناطق تاریخی، فرهنگی و دیدنی بسیاری می باشد. بسیاری از بناهای تاریخی که در این کشور موجود می باشند به ثبت جهانی یونسکو رسیده اند. عزیزانی که به تاریخ علاقه دارند می توانند به این کشور سفر کنند و از بناهای تاریخی دیدن کنند و لذت ببرند. برای اخذ ویزای شینگن لهستان و وقت سفارت آن سر در گم نباشید با اعتماد به ویزای شینگن می توانید بطور تضمینی و فوری ویزای شینگن و وقت سفارت لهستان را دریافت کنید.

منبع: ویزای شینگن


sitevisa میدان ,قلعه ,تاریخی ,لهستان ,اطراف ,بسیاری ,میدان قلعه ,پادشاه زیگیسموند ,بناهای تاریخی ,اطراف میدان ,قرار دارد ,قلعه، میدانی تاریخی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان اجناس فوق العاده دانلود فیلم‌ و ‌سریال هندی ارزان سرا آموزش زبان های برنامه نویسی آشپزخونه فیلم سریال دانلودستان ارزان کده