صورت مجلس تفکیکی پس از انجام و پرداخت هزینه های قانونی و صدور آن، تا زمانی که نسبت به کاربردهای آن (انتقال قطعات تفکیکی، تنظیم تقسیم نامه و یا صدور سند مالکیت قطعات تفکیکی) اقدام نشده است حالت مشاعی خود را حفظ کرده و مالک می تواند از عمل بر اساس صورت مجلس مزبور خودداری و اقدام به انتقال مشاعی ملک خود کند. 

صورت مجلس تفکیکی پس از تنظیم باید در دفتر املاک اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت برسد. تازمانیکه صورت مجلس تفکیکی در دفتر املاک اداره ثبت ثبت نشود یا نسبت به آن سند رسمی تنظیم نشده باشد مالک یا مالکین می توانند ابطال آن را درخواست کنند. همان طور که اگر ملک تفکیک شده باشد مالک آن میتواند به شکل اولیه ملک خود را انتقال دهد یا از تفکیک صورت گرفته منصرف شود و ملک خود را به نحو دیگری تفکیک کند که در واقع، ملک حالت مشاعی خود را حفظ خواهد کرد.

یکی از مواردی که می تواند موجب  طرح دعوای ابطال صورتمجلس تفکیکی شود این است که خواهان مدعی شود به هنگام تنظیم صورت مجلس تفکیکی در محل حضور نداشته و آن را امضا نکرده است. همچنین، خواهان مدعی جعل امضای خود در ذیل صورت مجلس تفکیکی یا عدم رعایت مقررات قانونی در تنظیم صورت مجلس تفکیکی شود. دادخواست ابطال صورت مجلس تفکیکی می بایست به طرفیت سایر مالکان و اداره ثبت اسناد و املاک مطرح شود.


سایت تفریحی فیلم دانلود آموزشی پیامک شویی خنده دار عاشقانه انیمیشن آنتی ویروس آرایشی نه رایگان صورت ,تفکیکی ,مجلس ,تنظیم ,املاک ,ابطال ,صورت مجلس ,مجلس تفکیکی ,تنظیم صورت ,ابطال صورت ,خواهان مدعی ,دفتر املاک اداره منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تنها موزیک . دانلود آهنگ جدید خانه هوشمند پارمیس آستارا موزیک رامبو7 جیگر گوشه - مطالب عاشقانه و زیبا DigitApp کافه لرن