به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، با توجه به اینکه بازار مسکن از سال 93 در رکود به سر می برد، جهش ناگهانی قیمت دور از انتظار نبود. این رکود چهار ساله جای خود را به رونق معاملات داد تا جایی که شاهد رشد 17 الی 35 درصدی قیمت مسکن بودیم. این روند افزایشی تا فروردین ماه 97 نیز ادامه داشت بطوری که باعث شد تا قیمت اوراق تسهیلات مسکن هم رشد داشته باشد. اما این روند همان روزهای اول متوقف شد و از سوی دیگر نرخ اجاره بها با افزایش مواجه شد. با وجود اینکه هنوز دو ماه به فصل جابه جایی ها باقی مانده ولی نرخ اجاره بها و ودیعه به طور چشمگیری افزایش یافته و مستأجران شاهد نرخ های نجومی برای افزایش اجاره بها هستند. 
طی چند ماه اخیر شاهد کاهش نرخ سود بانکی بودیم که این موضوع موجب می شود تا مالکان تمایل بیشتری برای دریافت اجاره بها داشته باشند. این افزایش اجاره بها تا حدی بود که در برخی مناطق تهران، نرخ اجاره از 200 هزار تومان به 800 هزار تومان رسید. در این شرایط مستأجران با توجه به توان مالی کم، نمی توانند این مبالغ را پرداخت کنند و ادامه این روند موجب انتقال مردم به حاشیه شهرها می شود.
یکی دیگر از عواملی که بر روند افزایش قیمت ها تأثیرگذار است، شرایط اقتصادی موجود در جامعه است. برخی افراد با شتابزدگی بیهوده موجب تشدید شرایط و قیمت ها در بازار مسکن می شوند! با آرام شدن این روند احتمال افت مجدد قیمت ها وجود دارد. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این رابطه بیان کرد:  چندین سال است که بازارهای ایران با این رویدادها مواجه هستند. شتابزدگی مردم باعث ضرر و زیان خواهد شد چراکه همین موضوع عامل مهمی برای افزایش قیمت مسکن به شمار می رود. مردم باید با پرهیز از رفتارهای عجولانه از افزایش بی منطق قیمت ها جلوگیری کنند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


آهن پرایس قیمت ,افزایش ,اجاره ,روند ,مسکن ,شتابزدگی ,افزایش قیمت ,هزار تومان ,افزایش اجاره ,برای افزایش ,قیمت مسکن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کارخانه ایزوگام دلیجان -09128663820 -08644433820 گیگ دی ال آموزش و دانلود مانگا MANGA دانلود پ پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان عکس هواداری پرسپولیس