ساختار آزمون تافل چگونه است ؟

که برگرفته از سرواژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان بیگانه است، آزمونی است که میزان توانایی افراد را در زمینهٔ برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی می‌سنجد. مدرک تافل در 10000کالج ، دانشگاه و سازمان های مرتبط با تافل در 130کشور دنیا مورد پذیرش قرار می گیرد. این آزمون توسط موسسه ETS  به دو صورت اینترنتی ibt  و کاغذی pbt برگزار می گردد.
نحوه ی نمرات و ساختار سوالات بخش کاغذی و اینترنتی کاملا متفاوت می باشد ازمون کاغذی تافل رفته رفته کمرنگ شده و جای خود را به آزمون اینترنتی داده است.

ساختار امتحان 


•    آزمون کاغذی 


همان‌طور که از نام این آزمون مشخص است، داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به سوالات موجود در دفترچه آزمون پاسخ دهند. این نوع از آزمون دارای 4 بخش می باشد :

1.    مهارت شنیداری (Listening Comprehension)
2.    ساختار زبان (Structure and Language)
3.    مهارت خواندن (Reading Comprehension)
4.    مهارت نگارش ( Writing Comprehension  )
گفتنی است که بسیاری از دانش اموزان برای موفقیت در این ازمون به سراغ تدریس خصوصی  می رفتند و اموزشگاه های زبان از این موقعیت بهره می بردند تا تدریس خصوصی تافل را راه اندازی کنند. به هر حال این نوع از ازمون تافل دیگر کمرنگ شده و بیشتر بر روی آزمون اینترنتی متمرکز می باشد.


•    آزمون اینترنتی 


تفاوت این آزمون با آزمون کاغذی نبود دفترچه فیزیکی می باشد و افراد باید در روز های معین در محل های مشخص و به صورت اینترنتی به سوالات پاسخ دهند و نکته ی مهم تر اینکه این آزمون جامع تر می باشد و تمام مهارت های زبانی را شامل می شود که دارای 4 بخش می باشد :

1.    مهارت خواندن (Reading Comprehension)
2.    مهارت شنیداری (Listening Comprehension)
3.    مهارت نگارش ( Writing Comprehension  )
4.    مهارت گفتاری ( Speaking Comprehension  )

بخش

زمان ( دقیقه )

تعداد سوالات

نحوه انجام

Reading

60-80

36-56

خواندن 3 یا 4 متن و پاسخ به سوال مربوط به آن

Listening

60-90

34-51

گوش دادن به سخنران یا مکالمه و پاسخ به سوالات

Speaking

20

6

ابراز نظر درباه ی یک موضوع

Writing

50

2

بر اساس موضوعات مهارت های شنیداری و خواندن باید یک متن بنویسید

 

و یک وقت استراحت 10 دقیقه ای در بین این آزمون وجود دارد .
نحوه ی نمره دهی
نمره  کلی این امتحان برای آزمون اینترنتی از 0 تا 120 و برای آزمون کاغذی بین 310تا 670 می باشد و مدت اعتبار این مدرک تنها دو سال است و پس از آن و برای تجدید آن نیاز به امتحان دوباره می باشد .این آزمون هم مانند سایر آزمون ها نیاز به آمادگی بالا و روش های خاص پاسخگویی به سوالات می باشد که اینجا در به تعدادی از آنها اشاره میکنیم :


•    با فرمت ازمون اشنا شوید :
به بخش ها ، نمرات و نمونه سوالات این آرمون اشنا شوید و سعی کنید کلاس ها و امتحان های شبیه ساز برگزار کنید

•    استفاده از منابع باکیفیت برای آزمون
دقت داشته باشید که اگر از منابع مطالعاتی خوب و با کیفیت استفاده نکنید ازمون موثری را در پیش نخواهید داشت پس در کتاب و منابع دقت کنید.

•    افزایش دایره لغات 
توانایی ضروری نه تنها در تافل بلکه در تمام آزمون می باشد که بدون دایره لغات پرو پیمان کاری از پیش نخواهید برد.
.

و بسیاری دیگر از این تکنیک ها و نکات در طلایی را می توانید درکلاس های تدریس خصوصی آمادگی آزمون های مختلف از جمله تدریس خصوصی تافل، تدریس خصوصی آیلتس در  استاد سلام جستجو کنید.


ostadsalam2 آزمون ,تافل ,comprehension ,سوالات , مهارت ,اینترنتی ,تدریس خصوصی ,آزمون اینترنتی ,نگارش writing , مهارت نگارش ,reading comprehension , مهارت نگارش writing ,نگارش writing منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گروه معماری وریا چاپ سررسید 99 - سالنامه 1399 - سررسید 1399 - سررسید اختصاصی 99 گروه خیریه یتیمان زهرا(س) بررسی طراحی ویلا و طراحی نما مدرن فارس چت خرید فلزیاب تعمیر ماینر