به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، نرخ اجاره بها وابسته به قیمت مسکن، تورم و سودآوری بازارهای موازی است. در چند ماه اخیر متغیرهای اثرگذار بر بازار اجاره بها روند صعودی داشته و قیمت سکه 59 درصد و قیمت دلار 57 درصد رشد را تجربه کرده اند. از سوی دیگر بازار آهن نیز که اثرگذاری مستقیم بر بازار مسکن دارد، با رشد شدید قیمت محصولات خود مواجه شد. این افزایش قیمت ها در بازارهای موازی با مسکن موجب تغییرات در نرخ اجاره بها و مسکن نیز می شود؛ زیرا بازارمسکن باید خود را با دیگر بازارها هماهنگ کند اما این رشد به اندازه سه بازار رقیب نخواهد بود چرا که توازن تقاضا نیز مولفه ای اثرگذار بر رشد اجاره بها به شمار می رود.
با توجه به پایین بودن توان اقتصادی خانواده ها و با وجود 2.6 میلیون مسکن خالی در کشور، جهش ناگهانی قیمت دور از ذهن است اما افزایش نسبی آن در تابستان قطعا رخ خواهد داد. نرگس رزبان کارشناس بازارمسکن در رابطه با این موضوع بیان کرد: طی سالهای اخیر تولید مسکن از یک سو کاهش داشته و از سوی دیگر افزایش تولید از سال 80 تا سال 90 موجب افزایش مسکن های خالی از سکنه شده است اما با این وجود در سطح خانه هایی با متراژ کوچک با کمبود مواجه هستیم.
طبق آمارهای به دست آمده از اخباربازارمسکن، عواملی همچون تورم عمومی و افزایش نرخ دلار تأثیر مستقیم بر قیمت مسکن می گذارد و با توجه به نوسانات موجود در این بازارها پیش بینی می شود که بازار مسکن نیز ملتهب شود. از سوی دیگر با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع تعطیلی مدارس، میزان جابه جایی ها افزایش یافته و حجم تقاضا بیشتر می شود که همین امر نیز موجب افزایش قیمت اجاره بها در ماه های آتی خواهد شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


آهن پرایس مسکن ,قیمت ,افزایش ,اجاره ,بازار ,تابستان ,موجب افزایش ,افزایش قیمت ,بازار مسکن ,بازارهای موازی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کسب و کار مدرن AMIR0260 همه جا و همه چیز دانلود سریال ایرانی Zero نوشته هایم Hamed Taherpour - حامد طاهرپور گرافیک سیتی دوستی ها | دانلود فیلم،سریال،انیمیشن با لینک مستقیم