به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، فردین یزدانی کارشناس اقتصاد مسکن در رابطه با اثرگذاری بازارهای موازی با مسکن بیان کرد: بازگشت تحریم ها از طریق بازار ارز بر بازار مسکن نیز اثرگذار است. در اصل بازار ارز تغییر و تحولات را پشت سر گذاشته و از طریق آن بازار مسکن هم متأثر شده است؛ البته تحریم ها بر بازارمسکن بطور مستقیم اثری ندارد چون این بازار وابسته به واردات نیست مگر آن که این تحریم ها به تدریج موجب گرانی ارز شود و مسکن نیز از این افزایش قیمت اثر بگیرد. از این رو اگر ثبات در بازار ارز حاکم باشد گرانی مسکن غیرمعقول و دور از ذهن است.
یزدانی در ادامه تصریح کرد: تحریم ها بطور مستقیم بر مسکن اثر نمی گذارد اما من معتقد هستم که شرایط اقتصادی مشکلات زیادی را بر بازار مسکن تحمیل می کند. مهم ترین موضوع در قفل شدن بازار مسکن مسئله اشتغال است! در شرایط فعلی که اقتصاد کشور با مشکل مواجه است، اشتغال به اندازه کافی ایجاد نمی شود؛ به همین دلیل متقاضیان بخصوص آنهایی که خانه اولی بشمار می روند ترجیح می دهند که وارد این بازار نشوند.
وی افزود: وقتی کل اقتصاد کشور دچار مشکل می شود بر مشکلات بازار مسکن هم افزوده می شود بنابراین تحریم ها از آن بابت بر بازار مسکن تأثیر می گذارند که نا توانی دولت موجب کمبود اشتغال می شود و تحریم نیز این کمبود را تشدید می کند. زمانی که دلار از 3500 تومان به 7000 تومان جهش می کند، مردم دچار تردید شده و ترجیح می دهند به جای پول نقد طلا و ارز داشته باشند. این موضوع موجب می شود که بازاری مانند بازار مسکن دارایی خود را از دست بدهد و تحت فشار از سوی اشتغال و رجحان نقدینگی قرار گیرد در نتیجه بازار ارز و طلا تأثیر مستقیم بر بازار مسکن و بازارهای مرتبط با آن از جملهبازار آهن آلات می گذارد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


آهن پرایس بازار ,مسکن ,تحریم ,اشتغال ,موجب ,مستقیم ,بازار مسکن ,اقتصاد کشور ,بطور مستقیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آرایشی و بهداشتی دانلود رمان | دانلود رمان عاشقانه | رمان فوریو iranpooshak Best Download درب و پنجره ره آورد پرسش مهر بیستم رئیس جمهور 99-98 روستا دانلود سایت افشین آذری پخش تانی