مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گرشگری استان زنجان، از رشد قابل توجه ورود گردشگران داخلی و خارجی به زنجان در سال‌های اخیر خبر داد.

 

«یحیی رحمتی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که امروز در اکثر جوامع بشری به مقوله گردشگری به‌عنوان یک صنعت پردرآمد نگاه می‌شود، افزود: خوشبختانه زنجان نیز جزو استان‌هایی است که از زیرساخت‌ها و جاذبه‌های خوب گردشگری برخوردار بوده و با وجود این‌که در سال‌های گذشته از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده اما خوشبختانه در چند سال اخیر با اقدامات صورت گرفته، شاهد افزایش حضور گردشگران در زنجان هستیم.

 

وی از راه‌اندازی قطار گردشگری به‌عنوان یکی از اقدامات تأثیرگذار در شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان یاد کرد و ادامه داد: بی‌تردید راه‌اندازی قطار گردشگری توانست کمک شایانی به برگزاری برنامه‌های تأثیرگذار در معرفی استان داشته باشد، از این‌رو در تابستان امسال نیز این قطار هم‌زمان را برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی راه‌اندازی خواهد شد تا قطار گردشگری زنجان همیشه در حال حرکت بر روی ریل باشد.

 

این مسئول در ادامه به فعالیت موثر مراکز عرضه صنایع‌دستی استان زنجان اشاره کرد و با یادآوری این‌که تداوم فعالیت این مراکز می‌تواند نقطه عطفی در رونق صنایع‌دستی زنجان و نیز ارتقای جایگاه این صنعت در کشور باشد، تصریح کرد: استقبال از صنایع‌دستی زنجان توسط گردشگران داخلی و خارجی حاکی از آن است که می‌توان با عرضه مناسب این صنایع، مسیر رونق این صنعت را که معرف هنر اصیل زنجانی است، هموار کند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گرشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: به صورت حجمی درصد ورود گردشگران رشد قابل توجهی داشته است، از این‌رو امیدواریم با برنامه‌هایی که امسال و سال‌های آینده داریم بتوانیم این روند را تداوم بخشیده و صنعت گردشگری را در استان رونق بخشیم.


ایران تراول زنجان ,استان ,گردشگری ,گردشگران ,صنایع‌دستی ,صنعت ,استان زنجان ,قطار گردشگری ,گردشگران داخلی ,گرشگری استان ,میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی ,مدیرک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه سیستم صوتی ماشین نقد فیلم اگزیت دانشنامه ATZ الومهندس سازه سقف زهرا نوشت سایت پرسپولیس تخته نرد آنلاین با پول واقعی وام های بانک مهر اقتصاد مقاومتی Mr migmig