یونیک فاینانس- بر مبنای نظرسنجی طلای هفتگی کیتیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری به شدت خوش بین هستند.


به گزارش یونیک فاینانس به نقل از ایسنا، معامله‌گران و تحلیلگرانی که در نظرسنجی کیتیوز شرکت کردند، در پیش‌بینی خود برای افزایش قیمت طلا به عوامل فنی اشاره کردند. طلا موفق شده میانگین قیمت 200 روزه را حفظ کرده و بالای مرز روانی مهم 1300 دلار بماند. همچنین دلیل دیگر، ضعیف شدن رشد اخیر ارزش دلار آمریکا عنوان شده است.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز جمعه در برابر سبدی از شش ارز رقیب 0.2 درصد افت کرد و به 92.50 واحد رسید.

در نظرسنجی کیتیوز از کارشناسان وال‌استریت 19 نفر شرکت کردند که از میان آنها 15 نفر یا 79 درصد افزایش قیمت طلا و دو نفر یا 11 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند.

در این بین، 2491 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها 2207 نفر یا 89 درصد افزایش قیمت طلا و 185 نفر یا 7 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ 99 نفر یا 4 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته 67 درصد از کارشناسان وال‌استریت و 69 درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 1.60 دلار یا معادل 0.1 درصد کاهش یافت و در 1320.70 دلار بسته شد. اما طلا برای کل هفته گذشته 0.5 درصد افزایش ثبت کرد که نخستین رشد هفتگی در حدود یک ماه گذشته بود. طلا پس از گزارشی که رشد ملایم قیمت‌های واردات آمریکا برای آوریل را نشان داد، توانست رشد ملایم خود را حفظ کند.

آدام بوتون، مدیرکل شرکت "فارکس لایو" به کیتیوز گفت: طلا توانسته در برابر دلار قوی ایستادگی کرده و بالای میانگین قیمت 200 روزه بماند. این امر نشانه مثبتی برای هفته پیش رو است.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتیوز نیز گفت: حفظ سطح 1300 دلار نشان می دهد که بازار طلا به کف قیمت خود رسیده است و کاهش بیشتری پیدا نمی‌کند.

مارک لیبویت، دبیر نشریه "وی آر گولد لتر" پیش‌بینی کرد قیمت طلا به دلیل عقب نشینی دلار آمریکا افزایش بیشتری پیدا کند با این حال وی بر این باور است که ضعف دلار، موقتی است.


یونیک فاینانس قیمت ,درصد ,دلار ,افزایش ,پیش‌بینی ,هفته ,افزایش قیمت ,درصد افزایش ,یونیک فاینانس ,درصد کاهش ,دلار آمریکا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله تفریحی عصرناز coding وبلاگ تفریحی ایرانی موزیکیشو رونق تولید فاکس دانلود وبلاگ کالا به کالا