نوسانات قیمت مسکن همواره موجب نگرانی اران ملک یا مستاجران می شود. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، این نگرانی ها زمانی به اوج می رسد که جریان های ی و اقتصادی بر روند افزایش قیمت مسکن تأثیر می گذارد. پیش بینی افزایش نجومی قیمت مسکن پس از خروج آمریکا از برجام  مصداق این تأثیرگذاری است. البته چنین پیش بینی هایی معمولا کارشناسی شده نیست و بیشتر به دلیل جوسازی دلالان مطرح می شود اما با این وجود، وضعیت بازار مسکن برای قشر زیادی از جامعه مهم و سرنوشت ساز است.
حسام عقبایی رئیس اتاق اصناف ایران در رابطه با این موضوع می گوید: به دنبال نوسانات ایجاد شده در بازار ارز، قیمت مسکن 30 درصد افزایش یافت و این افزایش قیمت تاکنون نیز استمرار داشته است اما پیش بینی  می شود که تا پایان خرداد سال جاری روند معاملات بدون تغییر در قیمت ها ادامه داشته باشد. افزایش قیمت ها در بازار به دلیل ایجاد جو روانی توسط دلالان و سودجویان رخ می دهد که به عدم توازن در عرضه و تقاضای مسکن باز می گردد.
وی در ادامه افزود: افزایش قیمت مسکن معمولا از تیر ماه آغاز می شود زیرا این دوره زمان جابه جایی های مسکن است از این رو در قیمت مسکن تغییرات ایجاد می شود. این تغییرات بیشتر در حوزه اجاره مسکن وجود دارد و با آغاز فصل تابستان نگرانی ها در مورد افزایش اجاره بها به اوج می رسد. رشد اجاره بها به چند دلیل رخ می دهد. بدون شک افزایش قیمت ملک تأثیر مستقیمی بر اجاره بها دارد و از سوی دیگر نبود توازن بین عرضه و تقاضا نیز موجب ایجاد افزایش قیمت می شود. نکته ی دیگر که در میزان رشد اجاره بها تأثیرگذار است، کاهش سود تسهیلات بانکی است. این موضوع باعث می شود تا مالکان ارزش ملک خود را با میزان سود بانکی مقایسه کنند! از این رو توقعات غیرمعقول موجب افزایش اجاره بها می شود البته ناگفته نماند که تورم عمومی نیز عامل مهمی برای افزایش اجاره بها مسکن به شمار می رود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


آهن پرایس قیمت ,افزایش ,مسکن ,اجاره ,بازار ,ایجاد ,قیمت مسکن ,افزایش قیمت ,افزایش اجاره ,بازار مسکن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Jaxtoneqls60 site تجارت و عرضه انواع فولاد های آلیاژی و صنعتی یدک کش و امدادخودرو نمایندگی مجاز اسنوا و دوو تعطیلی مدارس بهترین سایت طراحی سایت