پیام‌رسان گپ یکی از پیام‌رسان‌هایی است که اگرچه در لیست ۷ پیام‌رسان مورد حمایت حاکمیت قرار ندارند،‌اما برخی آن را از نظر فنی در رده پیام‌رسان‌های برتر ایرانی می‌دانند. تجربه کار با این پیام رسان نتایجی را به دست می‌دهد که در کنار نقاط قوت شامل نقاط ضعفی نیز است.

اگر چه پیام‌رسان‌های داخلی اغلب با پیام‌رسان با سابقه تلگرام مقایسه می‌شوند اما هنوز در ابتدای راه شکل‌گیری و توسعه قرار دارند و طبق روال تمامی اپلیکیشن‌ها برای پیشرفت و توسعه نیازمند استفاده توسط کاربران هستند تا توسعه همزمان با تجربه‌های کاربران انجام شود، بنابراین امتحان کردن این پیام‌رسان‌ها به انتقال تجربیات کاربران و توسعه سریع‌تر آنها کمک می‌کند.

کیانی مدیر روابط عمومی پیام‌رسان گپ به مواردی از سوالات و ابهامات موجود پاسخ داده است.

کیانی با اشاره به مشکل نوشتن کپشن برای عکس‌ها گفت: نوشتن کپشن برای عکس در نسخه وب از طریق انتخاب گزینه دوربین قابل انجام است و نباید برای این کار از گزینه الصاق کردن (سنجاق) استفاده کرد.

وی در پاسخ به اینکه نسخه IOS این اپلیکیشن به مراتب ضعیف‌تر از نسخه وب و اندروید است، گفت: به دلیل تغییراتی در کدگذاری اپل، مدتی است اشکالاتی در اپلیکیشن‌های مبتنی بر IOS ایجاد شده که تیم فنی به شدت در حال کار روی این موضوع است امابا توجه به اینکه ارجاعات ما به سمت اپ‌استور اپل با تأخیر یک ماهه انجام می‌شود. نسخه‌های به روز گپ برای IOS با سرعت بیشتر روی سایت گپ منتشر می‌شود تا با آپدیت‌های جدید مشکل اپلیکیشن را برای کاربران IOS برطرف کند.

اپلیکیشن بله تنها اپلیکیشن پیام رسان ایرانی موجود در اپ‌استور اپل  است.

کیانی درباره اینکه امکان چند انتخاب چند عکس در یک بار در این پیام‌رسان وجود ندارد، گفت: این امکان در حال حاضر فراهم نیست اما افزودن آن در برنامه وجود دارد. البته امکان مالتی سلکت برای دلیت کردن وجود دارد.

کیانی درباره اینکه امکان چند انتخاب چند عکس در یک بار در این پیام‌رسان وجود ندارد، گفت: این امکان در حال حاضر فراهم نیست اما افزودن آن در برنامه وجود دارد. البته امکان مالتی سلکت برای دلیت کردن وجود دارد.

وی درباره اینکه گفته می شود پیام رسان های ایرانی امکان دلیت اکانت ندارند تا هر یک عدد نصب در آمار تعداد نصب آنها محاسبه شود، گفت: نه تنها اپلیکیشن گپ، بلکه تمام پیام‌رسان‌های ایرانی امکان دلیت اکانت و پاک کردن تمامی اطلاعات کاربر را دارند.

وی در واکنش به اینکه در حال حاضر امکان اضافه کردن کاربر در گروه‌ها و کانال‌ها حتی علیرغم میل وی، وجود دارد، گفت: در آینده کسی بدون اجازه کاربر نمی‌تواند او را در کانال یا گروهی عضو کند که این تغییر در نسخه های بعدی اعمال خواهد شد.

وی درباره اینکه این اپلیکیشن امکان Last seen (دیده شدن بر اساس زمان و تاریخ) را ندارد، گفت: در اغلب پیام‌رسان‌های دنیا این امکان وجود دارد که دیگران از زمان و تاریخی که کاربر آنلاین بوده مطلع شوند. در حال حاضر این امکان در گپ وجود ندارد و در آینده اضافه خواهد شد.

اما مواردی نیز در این تجربه کاربری وجود دارد که مدیر گپ آنها را تایید نکرد. از جمله کندی نسخه‌های اندروید و دسکتاپ، درگیری زیاد RAM وCPU در اثر استفاده از گپ و قطعی زیاد گپ در سیستم‌های تحت شبکه مثل سازمان‌ها.

 
پنجره ای به جهان فناوری اطلاعات امکان ,وجود ,اینکه ,اپلیکیشن ,پیام‌رسان ,پیام‌رسان‌های ,وجود دارد ,درباره اینکه ,پیام رسان ,سلکت برای ,امکان مالتی ,البته امکان مالتی ,دارد ال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ سایت پیام سرا دشت و دمن قطعات مورد نیاز صنعت بازخوان alomoshavere آشپزباشی فروش تجهیزات آشپزخانه فیدار Emoryqzozj9 house abi-spotr دلنوشته های یک عاشق