به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، دومین پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی شهر پذیرفته شد. طبق گزارشات به دست آمده و بنا به گفته مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، پیشنهاد افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن یکم از 12 به 15 سال مورد قبول شورای پول و اعتبار قرار گرفت. هوشنگ عشایری همچنین خبر داد که بر اساس مصوبه جدید، مبلغ قسط وام 80 میلیونی به 675 هزارتومان رسیده است. این اقدامات در حالی انجام می شود که با توجه به افزایش ناگهانی قیمت مسکن نسبت به سال گذشته، قدرت پوشش دهی تسهیلات زوجین در شهر تهران به نصف میانگین رسید.
اما با وجود تمام این موارد، بازار مسکن باز هم در حالت رکود باقی مانده است و شاهد تحرک جدی در این بخش نیستیم. از سوی دیگر با توجه به افزایش روز افزون قیمت اهن الات از جمله قیمت تیراهن و قیمت میلگرد اجدار، سرمایه گذاران از ورود به این بخش خودداری می کنند. با توجه به محاسبه تورم در طول مدت ساخت مسکن، نرخ سود تسهیلات و هزینه های مالیاتی، سرمایه گذاران حاضر به پذیرش ریسک نیستند. با ادامه ی این شرایط به نظر می رسد که تا پایان دولت دوازدهم نیز شاهد تحرک جدی در بخش نوسازی و بهسازی نباشیم. با توجه به نرخ تورم و هزینه های تحمیل شده از طریق نرخ سود تسهیلات و مالیات های مستقیم، هزینه ی پول برای وام گیرنده در بافت فرسوده به 40 درصد می رسد. از این رو ورود به بخش ساخت و ساز با توجه به هزینه های موجود برای سرمایه گذاران جذاب نیست. 
پس از گذشت حدودا دو ماه از آغاز سال جدید و التهابات بازار ارز، هفته گذشته نیز شاهد تب و تاب در بازار ارز بودیم که تأثیر خود را نیز بر بازار اهن و بازار مسکن گذاشت و بار دیگر قیمت مصالح ساختمانی روند صعودی به خود گرفت.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


آهن پرایس بازار ,توجه ,تسهیلات ,هزینه ,سرمایه ,گذاران ,سرمایه گذاران ,شاهد تحرک ,بازار مسکن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

(soft99) افتاب تابان فریمن بیوتی ماسک صورت ایران لوکس tZazaisa ترازو