آیا از میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور در سال 97 – 98  اطلاع دارید؟

بومی گزینی تا چه حد در انتخاب رشته کنکور 97 موثر خواهد بود؟ و میزان سهمیه بومی در کنکور 97 به چه صورت خواهد بود؟

آیا از استان های بومی و رشته های بومی در کنکور 97 اطلاع دارید؟

در ابتدا باید این نکته را یادآوری کنیم که بومی گزینی خود به چند دسته به صورت استانی ، ناحیه ای ، قطبی و یا کشوری تقسیم می شود.  همچنین رشته های موجود در دانشگاه ایران بصورت بومی هستند و پذیرش در انتخاب رشته کنکور بصورت بومی استانی می باشد.

بومی گزینی چیست و چرا سازمان سنجش اقدام به بومی گزینی برخی رشته ها کرده است، به دلیل انتخاب رشته برخی از دانشجویان در دانشگاه های دورا از محل زندگی و به وجود آمدن مسائلی چون تهییه خوابگاه و مشکلات رفت و آمدی و بسیاری از موارد دیگر مثل دوری از خانواده سازمان سنجش در برخی رشته ها اقدام به تاثیر بومی گزینی در انتخاب این رشته ها کرده است. بنابراین بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری 97  برای آن دسته از داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های دانشگاهی محل زندگی خود را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است و کمک شایانی به قبولی این متقاضیان در رشته دلخواه در دانشگاه محل زندگی این داوطلبان می کند.

در صورت داشتن سوال در رابطه با میزان تاثی بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور 97 بر اساس شهری که زندگی می کنید و اطلاع از ررشته های بومی و استان های بومی از طهمین درگاه از طریق ارتباط با سامانه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور 97

با توجه به اینکه رشته های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته دارای ظرفیت خاصی می باشند، بعد از پذیرش داوطلبان با سهمیه ایثارگران و دیگر سهمیه ها در صورت باقی ماندن ظرفیت داوطلبانی که متقاضی بومی گزینی هستند می توانند از ظرفیت باقی مانده استفاده نمایند.

میزان تاثیر بومی گزینی برای متقاضیانی که رشته محل هایی که انتخاب می کنند، گزینش در آنها بصورت بومی میباشد، پس از کسر نمودن سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران و جانبازان، ۲۰ % از ظرفیت باقی مانده به داوطلبان آزاد و مابقی به نسبت تعداد شرکت کنندگان هر یک از سهمیه های مناطق و خانواده شهدا در بوم مربوطه به تعداد کل شرکت کنندگان آن بوم از گروه آزمایشی اختصاص خواهد یافت.

همچنین برخی از رشته ها هستند که فقط بر اساس بومی گزینی استان می باشند و میزان تاثیر سهمیه ایثارگران و شهدا در صورت عدم بومی بودن در انتخاب این رشته ها کم می باشد. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از نوع بومی گزینی استانی خواهد بود.

 

انواع بومی گزینی در انتخاب رشته دکنکور 97

داوطلبی که مدرک سه سال آخر دبیرستان چه نظری و چه هنرستان نظام قدیم و یا نظام جدید را در یک استان گذارنده باشد ، داوطلب بومی آن استان خواهد بود. ولی اگر محل اخذ مدرک سه سال آخر در یک استان نبود، استان بومی ، استان محل تولد وی درج خواهد شد.

1-برخی رشته ها  با توجه به ماهیت رشته و کاربرد آن مثل رشته های دانشگاه فرهنگیان به صورت بومی گزینی استانی خواهد بود.

2-در صورت پذیرش دانشجو در دانشگاه استان مجاور و نزدیک محل زندگی، پذیرش دانشجو در رشته رشته مورد نظر، به صورت بومی ناحیه ای است .
بنابراین به استان های مجاور هم، بومی گزینی ناحیه یا ناحیه بومی گفته میشود. مثلا استان تهران و استان البرز

3-به چند ناحیه مجاور به هم، یک قطب بومی گویند و پذیرش دانشجو در رشته موجود در یک ناحیه از چند ناحیه نزدیک به هم ، بصورت بومی قطبی می باشد.
پذیرش بصورت بومی قطبی برای رشته هایی است که حتی بصورت بومی گزینی استانی و بومی قطبی پذیرش ندارند و تنها در چند دانشگاه دولتی ارائه میشوند.

 آنچه که در انتخاب رشته کنکور سراسری  تاثیر گذار می باشد در درجه اول حد نصاب نمره کسب شده در هر یک از زیرگروه ها برای رشته هایی که براساس آزمون دانشجو می پذیرند و براساس معدل کتبی، رشته هایی که تنها براساس سوابق تحصیلی و معدل کل دانشجو می پذیرند. و یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب رشته کنکور که داوطلبان باید به آن دقت نمایند، استان بومی و سهمیه داوطلب در صورت وجود بومی گزینی می باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با انواع بومی گزینی ها شاملبومی گزینی استانی ، ناحیه ای ، قطبی و یا کشوری در انتخاب رشته کنکور از طریق ارتباط با سامانه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

 جدول دسته بندی ناحیه بومی کشور 97 – 98

 در صورت داشتن سوال در رابطه با میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور 97 از طریق ارتباط با سامانه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

لینک مرتبط:

نحوه دریافت کد ایثارگری سپاه و ارتش در کنکور سراسری

تاثیر سهمیه رزمندگان در انتخاب رشته کنکور سراسری 97

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری 97

تاریخ برگزاری کنکور سراسری 97


م
نبع:میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور  

 

جهت مشاوره در زمینه میزان تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور 97

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول ۹۹۲۲۵۵۹۵

 

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل


tahsil رشته ,بومی ,گزینی ,کنکور ,استان ,تاثیر ,بومی گزینی ,انتخاب رشته ,رشته کنکور ,تاثیر بومی ,میزان تاثیر ,بومی گزینی استانی ,رشته کنکور سراسری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش ربان انگلیسی interior-design14 انجمن علمی مهندسی پرتو پزشکی واحد بروجرد تولیدی قابلمه گرانیت پاراب تولید کننده ظروف ملامین کسری یزد پایگاه اطلاع رسانی استاد شيخ علي زند قزويني دستگاه جوجه کشی آهنگ کده 96 mkzm1383.rozblog.com