اطلاعیه ادامه تحصیل اعضای هیات علمی درخارج از کشور در سال ۹۷ – ۹۸

طبق اطلاعیه صادر شده توسط سازمان سنجش اعضای هیات علمی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند در صورت داشتن شرایط  ادامه تحصیل اعضای هیات علمی درخارج از کشور و با زعایت ضوابط  ادامه تحصیل اعضای هیات علمی در خارج از کشور در سال ۹۷ – ۹۸  می توانند اقدام به خروج و ادامه تحصیل نمایند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با جمع آوری مدارک لازم برای ادامه تحصیل اعضای هیات علمی درخارج از کشور می توانید از طریق همین درگاه و ارتباط باسامانه تمام سوالات خود را پرسیده و اقدام به خروج از کشور و  ادامه تحصیل درخارج از کشور نمایید.

 

قانون ادامه تحصیل مقطع دکتری در خارج از کشور

دانشجویانی که با اخذ معافیت تحصیلی، در خارج در مقطع ارشد تحصیل می نمایند و تمایل دارند که در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند، باید از وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فن آوری یا بهداشت و درمان برای این مقطع معافیت تحصیلی درخواست نمایند. همچنین برای ادامه تحصیل مقطع دکتری در خارج از کشور، دانشجو هم حداکثر ظرف یک سال پس از فراغت از تحصیل در مقطع ارشد ، در مقطع دکتری شروع به تحصیل نماید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در رابطه با  ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای تحصیل در خارج از کشور می توانید، راهنمایی های لازم را از طریق ارتباط با سامانه دریافت نمایید.

 

ضوابط و شرایط  ادامه تحصیل اعضای هیات علمی درخارج از کشور ۹۷-۹۸

ادامه تحصیل اعضای هیات علمی در خارج از کشور به دو شرط امکان پذیر می باشد:

۱-درخواست معافیت تحصیلی از سوی وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فن آوری یا وزارت بهداشت و درمان یا دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان وظیفه عمومی ناجا انجام گرفته باشد.
۲-تضمین مراجعت بعد از اتمام تحصیل یا ترک تحصیل از سوی مبادی که درخواست معافیت تحصیلی نموده اند، انجام گرفته باشد.

قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور ۹۷ – ۹۸

 دانش آموختگان مقطع کارشناسی ، با رعایت سایر شرایط این قانون مجاز به خروج از کشور برای ادامه تحصیل هستند که با درخواست خروج از کشور از سوی وزارت علوم یا بهداشت و درمان، صدور معافیت تحصیلی برای آنان در دستور کار سازمان وظیفه عمومی قرار میگیرد.

•  مشمول باید فاقد غیبت باشد.
• تاریخ پذیرش در دانشگاه خارج از کشور مشخص شده باشد و به هنگام آغاز تحصیل حداکثر یک سال از تاریخ مجوز خروج از کشور، نگذشته باشد.
• ظرف مدت یکسال پس از صدور مجوز خروج از کشور ، شروع به تحصیل آنها به سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام شود.
•  مشمول در همان رشته ، دانشگاه و کشوری که مجوز صادر شده است تحصیل خود را آغاز نماید.

چند نکته مهم در خصوص ادامه تحصیل مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور:

•  هرگونه تغییر رشته یا دانشگاه محل تحصیل با رعایت مقررات وظیفه عمومی و به شرح ذیل امکان پذیر می باشد:
حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی از آغاز تحصیل در رشته یا دانشگاه اولیه نگذشته باشد. رشته و دانشگاه ، مورد تایید وزارتین علوم و بهداشت و درمان قرار گرفته باشد. موضوع از سوی وزارتین علوم و بهداشت و درمان به سازمان وظیفه عمومی جهت اخذ معافیت مجدد منعکس گردد.
•  معافیت تحصیلی صادره صرفاً برای آن مقطع تحصیلی که صادر شده اعتبار دارد و چنانچه مشمولی قصد ادامه تحصیل داشته باشد باید با تائید وزارت علوم و تحقیقات و یا بهداشت و درمان و قبل از اتمام و حداکثر یک سال فاصله از فارغ التحصیلی مقطع قبلی برای وی درخواست معافیت تحصیلی شود تا امکان استفاده از معافیت تحصیلی برای مقطع جدید فراهم شود البته در اینگونه موارد حتماً تضمین مراجعت قبلی با توجه به
• شرایط زمانی تطبیق داده خواهد شد.
•  برگشت به کشور حداکثر یکسال پس از فراغت ، انصراف یا اخراج از تحصیل باید صورت گیرد تا مشمول وارد غیبت نشود.
•  دانشجویان اخراجی یا انصرافی مجاز به خروج از کشور برای ادامه تحصیل نمی باشند.
ایجاد تسهیلات برای ادامه تحصیل فرزندان مأمورین ثابت دولت درخارج از کشور، پس از مراجعت پدراز مأموریت
کلیه فرزندان مأمورین ثابت دولتی در خارج از کشور، برابر ضوابط موجود باید در صورت پایان یافتن مأموریت والدین ظرف مدت ۶ ماه خودشان را جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمتی به سازمان وظیفه عمومی معرفی نمایند.

بنابراین در صورتی بنا به هر دلیلی قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید و یا جز هیات علمی بوده و قصد ادامه تحصیل اعضای هیات علمی در خارج از کشور را دارید، برای اطلاع از ضوابط و شرایط ادامه تحصیل اعضای هیات علمی در خارج از کشور  ۹۷ – ۹۸ و شرایط ادامه تحصیل مقطع دکتری در خارج از کشور از طریق همین درگاه و ارتباط با سامانه اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

منبع:شرایط ادامه تحصیل مقطع دکتری در خارج از کشور ۹۷ – ۹۸

لینک مرتبط :

برترین دانشگاه های مهندسی دنیا در ۱۰ رشته مهندسی

برترین دانشگاه های مکانیک دنیا و ایران

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در آزمون وزارت بهداشت۹۷ مقطع دکتری

شرایط بورسیه دکتری خارج از کشور ۹۷ – ۹۸

جهت مشاوره در زمینه شرایط ادامه تحصیل مقطع دکتری در خارج از کشور ۹۷ – ۹۸

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

شماره تماس از خطوط همراه اول ۹۹۲۲۵۵۹۵

 

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل


tahsil تحصیل ,کشور ,مقطع ,دکتری ,هیات ,علمی ,ادامه تحصیل ,مقطع دکتری ,هیات علمی ,اعضای هیات ,تحصیل اعضای ,سازمان وظیفه عمومی ,ادامه تحصیل اعضای ,برای اد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پاورپوینت و نقشه های معماری عکس کده - سایت تفریحی سرگرمی آپشن خودرو | دنیای آپشن کلاچای موزیک SSSS تشریفات مجالس ملل بیوتی فیس | مجله زیبایی رادیکال 24