آلاچیق در باغ ویلا

یکی از امکانات و سازه های مهم در خانه های ویلایی و باغ ویلاها و همچنین فضای باز در پارک ها و باغچه ها آلاچیق می باشد که با انواع فلز و چوب در شکل های مختلف طراحی می شوند، افراد می توانند برای خوش گذرانی و گفت و گو در هوای سرد زمستان و هوای گرم تابستان در آن جمع شده و از محیط لذت ببرند و خاطرات خوبی را به جا  بگذارند.

فضاهای باز در امکان عمومی دارای آلاچیق به عنوان سرپناه می باشند که اطراف آن معمولا باز می باشد. امروزه آلاچیق های پیش ساخته متنوع و زیبایی وجود دارند که می توان متناسب با فضای باز, آن ها را تهیه کرد.

 آلاچیق های چوبی:

قدیمی ترین آلاچیق ها، چوبی می باشند. این آلاچیق ها را در طرح های مختلف با انواع چوب های شیک طراحی می کنند. تصویر زیر نمونه ای از آلاچیق های چوبی زیبا می باشد.بیشتر باغ ویلاهای واقع در شهریار در محوطه خود دارای آلاچیق هایی از جنس چوب می باشند که در محوطه سازی بیرونی باغ ویلا تاثیر به سزایی دارد.

                                                           

 آلاچیق های فلزی:

امروزه برخی از آلاچیق ها از فلز با طرح های متنوعی ساخته می شوند که این آلاچیق ها را می توانیم در فضای باز ثابت کنیم.وجود آلاچیق در باغ ویلاهای ملارد یکی از مهم ترین فاکتورها برای اران باغ ویلا می باشد.

                                                             

جدیدترین آلاچیق ها با طراحی منحصر به فرد سقف آن ها:


در گذشته برای ساخت آلاچیق ها بیشتر از سقف های گنبدی شکل استفاده می کردند, اما امروزه طراحی های متنوعی برای سقف آلاچیق صورت می گیرد.

                                                           

 

طراحی آلاچیق با پارچه:

یکی دیگر از پرکاربردترین وسیله هایی که در ساخت آلاچیق استفاده می شود پارچه می باشد و متناسب با شرایط  آب و هوا، دیواره ها و سقف بعضی از آلاچیق را با پارچه می پوشانند.

                                        
 آلاچیق با دیوارهای بسته

هر فردی طبق سلیقه خودش می تواند دیوارهای آلاچیق را بسته و یا باز طراحی کند البته باید شرایط آب و هوایی را در این مدل ها در نظر گرفت،می توانیم برای پوشش دیوارهای آلاچیق از چوب،پارچه و شیشه استفاده نماییم.

                                                       


و باغ ویلا در غرب تهران آلاچیق ,طراحی ,ویلا ,پارچه ,استفاده ,باشند ,دیوارهای آلاچیق ,ساخت آلاچیق ,دارای آلاچیق منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هرمس مبانی رفتار سازمانی فابریک یدک فیلتر شنی آذر فایل پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان لینوکسیا