امروزه مهد کودک مکانی است برای نگهداری کودک برای چند ساعته تا والدین بتوانند به کار های روزمره خود برسند ، هزینه فقط برای نگهداری کودک صرف می شود و اگر خیلی خوش بینانه به قضیه نگاه کنیم  دو یا سه تا شعر هم به کودک یاد بدهند به هر حال بیشتر این هزینه و زمان به هدر می رود و نمی توانیم استعداد کودک که در سنین 2.5 تا 5 است را کشف کنیم. این ایراد در بیشتر مهد های ما جاری است و ایراد از نبود متد تربیتی برای کودکان است تا آنها بتوانند خلاقیت های خود را بروز دهند ، اما چگونه ؟

شاید اسم مونته سوری را شنیده باشید پزشک ایتالیایی که در اوایل قرن نوزدهم میلادی که با بکارگیری روش ها و مشاهدات علمی توانست رویکردی را پایه گذاری کند که موجب شکوفایی خلاقیت کودکان شود.

حال فرض کنید دو مهد کودک داریم ، یکی مونته سوری و دیگری سنتی بیایید این دو را مقایسه کنیم:

  • معلم

سنتی : نقش معلم به طور معمول به عنوان یک شخصیت مقتدر و فرمانده دیده می شود . او مرکز کلاس است و مسئول کنترل آنچه کودک می اموزد.

مونتسوری : معلم به عنوان راهنما در نظر گرفته می شود . نقش او ساده می باشد ، او شاهد این است که کودکان با هم کار می کنند و به یکدیگر اموزش می دهند و در صورت نیاز انها به کمک انها را راهنمایی می کند.

  • برنامه آموزشی

سنتی : در کلاس های سنتی اغلب برنامه متاسب برای همگی می باشد . برای کودکانی که به طور متفاوتی یاد می گیرند ، این برنامه گاهی اوقات یک چالش سخت است.

مونتسوری : به کودک این اجازه را می هد تا انتخاب های مختلف داشته باشد تا بتوانند جهت و سرعت یادگیری خود را کنترل کنند.

                        نمونه ای از پازل مونته سوری    

در طول اجرای این برنامه در مهد کودک ها والدین شاهد انفجاری در کودک خواهند بود که خانم مونتسوری انها را مشاهده کرد از جمله :

  • تکرار کار با مواد اموزشی به کمال مهارت رسیده است
  • توانایی تمرکز برای مدت زمان طولانی را توسعه داده اند
  • زمانی که دارند یک پازل اموزشی را درست می کنند صبر میکنند تا پازل تکمیل شود سپس به سراغ پازل بعدی می روند
  • آنها مهارت حل مسئله را از شرایط تجربه ای که به آنها اجازه می دهند یک وضعیت را به صورت مستقل حل کنند، به دست آورده اند.
  • آنها آموختند که مثبت فکر کنند و مستقل انتخاب کنند.
  • آنها ارزش کار هدفمند و سازنده را درک کرده اند.

بله این است رویکرد مونته سوری ، رویکردی که تمامآ به وجود امده تا خلاقیت کودکان را شکوفا کند و به انها توانایی کنترل و بهر گیری از این خلاقیت را به انها بدهند . این رویکرد در بهترین زمان اتفاق می افتد در زمانی که کودک درحال شکل گیری شخصیت و بدست اوردن تجارب اولیه می باشد .

اگر کودک بین 3 تا 6 سال دارید و نگران تربیت و کشف استعداد های عزیزان خود هستید در کلاس های خلاقیت تخصصی کودکان ثبت نام کنید. استاد سلام مرجع تدریس خصوصی در همه زمینه از جمله تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی خلاقیت کودکان در خدمت شما است. 


ostadsalam2 کودک ,خلاقیت ,کودکان ,انها ,برنامه ,خصوصی ,تدریس خصوصی ,خلاقیت کودکان ,مونته سوری ,نگهداری کودک ,برای نگهداری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سال 1399 / سال جهش تولید ریاضیات یه دریا دیدار کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. پایگاه خبری ماکو مشهد چت | چت مشهد تماس را از بخش زیر بگیرید ستاره باران SEE YOU