طرح جابر آماده کلاس ششم جذب نور در گیاهان

دانلود طرح جابر آماده کلاس ششم جذب نور در گیاهان

این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جشنواره جابربن حیان جذب نور در گیاهان می باشد که بلافاصله بعد از پرداخت قابل دانلود می باشد.

این مجموعه شامل:

پوستر های طرح جابربن حیان در مورد جذب نور در گیاهان
تابلوی نمایش طرح جابربن حیان  در مورد جذب نور در گیاهان
عکس جابربن حیان در مورد جذب نور در گیاهان
مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان جذب نور در گیاهان
این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.
قسمتی ازین مجموعه
 

فتوتروپیسم (نورگرایی)

اگر گیاهی را در سایه برویانیم به سمت نور تغییر جهت می‌دهد این پدیده را در گیاهان فتوتروپیسم یعنی نور‌گرایی می‌نامند. نورگرایی در ساقه مثبت است یعنی ساقه به سمت نور خم می‌شود. ریشه‌ها برخلاف ساقه یا به محرک نور پاسخ نمی‌دهند و یا نسبت به آن گرایش منفی ظاهر می‌کنند یعنی در جهت مخالف نور خم می‌شوند. اغلب برگها نسبت به نور طوری قرار می‌گیرند تا پرتوهای روشنایی بطور عمودی بر آنها بتابد.

فتویسم و تشکیل گل

اثر تناوب روز و شب و یا روشنایی و تاریکی (دوره نوری) در رشد و نمو و تشکیل گل و یا پدیده‌های دیگر مانند بیدار شدن دانه ، ریزش برگ و غیره از وجود خاصیتی در گیاه ناشی می‌شود که آن فتویسم می‌نامند. برای مثال در گیاهان می‌توان با تغییر مدت تابش نور در گلخانه ، گل دادن یک گیاه را تسریع کرد. این موضوع در گلکاری و باغبانی اهمیت فراوان دارد. به‌علاوه رویش دانه در بعضی گیاهان ، تولید سبزینه و ریختن برگها در فصل پاییز به تغییرات تابش نور بستگی دارد.

تقسیم بندی گیاهان از نظر حساسیت به دوره نوری

گیاهان بی‌تفاوت: که برای تشکیل گل به طول روز و شب حساسیت از خود نشان نمی‌دهند مانند بعضی از گونه‌های گوجه فرنگی ، گل میمون و میخک.

گیاهان کوتاه روز: گیاهانی هستند که در روزهای کوتاه گل می‌دهند و اگر آنها را در معرض نور روزانه طولانی قرار دهند، گل دادنشان متوقف می‌شود. گیاهان کوتاه روز در روزهای دراز تابستان بطور رویشی رشد می‌کنند و تا پاییز و زمستان که روزها کوتاه می‌شوند گل نمی‌دهند. مانند گل داوودی.

اطلاعات اضافی درباره این طرح جشنواره جابربن حیان جذب نور در گیاهان:

این پروژه به صورت کامل و آماده پرینت توسط دانش آموزان و معلمین و آموزگاران گرامی می باشد. تمامی فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word)  می باشند.

لینک دانلود:

طرح جابر آماده کلاس ششم جذب نور در گیاهان

 

طرح جابر آماده کلاس ششم جذب نور در گیاهان


فایلستان|طرح جابر| پیشنهاد ارزشیابی|گزارش تخصصی|اقدام پژوهی گیاهان ,جابر ,جابربن ,کلاس ,حیان ,کوتاه ,جابر آماده ,جابربن حیان ,آماده کلاس ,گیاهان کوتاه ,نمی‌دهند مانند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی کالا فروشگاهی Ali wwwmo موسسه تام صنعت نمایشگاه اجرای دکوراسیون مغازه (: یکعدد دلقک بنفش ): پاورپوینت وبلاگ رسمی سجاد رفیعی