استانبول پایتخت فرهنگی ترکیه است و آثار تاریخی بیش از هرچیزی ، گردشگرانی را که قصد ندارند ، مجذوب می کند . در اطراف شهر استانبول ، طبیعت زیبا و تفرجگاههای مختلفی وجود دارد که میتواند طبیعت دوستان را راضی کند . اگر میخواهید یک سفر متنوع را تجربه کنید و همزمان از طبیعت ، تاریخ و مراکز استانبول لذت ببرید ، یک سفر 4 تا 5 روزه گزینه خوبی ست . برای سفر به استانبول قبل از هر چیز  ، هدفتان را از سفر مشخص کنید و سقف هزینه را نیز مشخص کنید تا بتوانید یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید .  میتوانید در اینجا راهنمای سفر به استانبول را مطالعه کنید و البته اگر سوال و یا پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید .

آب و هوای استانبول :
آب و هوای استانبول در تابستان‌ها ، گرم و مرطوب است و زمستان‌های استانبول سرد ، بارانی و برفی است . به طور متوسط بیشترین دمای هوای استانبول در طول ماه‌های مختلف زمستان بین ۷ درجه سلسیوس (۴۶ درجه فارنهایت) و ۹ درجه سلسیوس (۵۰ درجه فارنهایت) است. بارش برف در استانبول برای یک یا دو هفته در طول فصل زمستان عادی است ؛ اما یکی از این بارش‌ها می‌تواند سنگین باشد . غالباً این بارش در بین ماه‌های دسامبر و مارس رخ می‌دهد . تابستان خشک‌ترین فصل است ، هر چند تابستانها هم بارش باران وجود دارد . هوای استانبول نمیتواند به تنهایی در تصمیم گردشگران برای سفر به این شهر زیبا تاثیر گذار باشد اما دو ماه آخر بهار و دو ماه اول پاییز ، بهترین وقت سفر به استانبول است . البته تابستان‌ها که هوای شهر گرم و مرطوب است ، برای جذب توریست ، انواع جشنواره‌های هنری و کنسرت‌های بزرگ جهانی و البته جشنواره استانبول را در شهر برگزار می‌کنند .

 

فرودگاه استانبول :
استانبول داری دو فرودگاه مسافربری ست و گردشگران با انتخاب یک تور مناسب میتوانند برای رفاه خود ، فرودگاهی را که به هتل محل اقامتشان نزدیکتر است ، انتخاب کنند . فرودگاه آتاتورک (Ataturk International Airport) در بخش اروپایی استانبول و فرودگاه صبیحه گوکچن (Sabiha Gökçen International Airport)  در محلهٔ پَندیک در بخش آسیایی استانبول قرار دارند . مدت زمان رسیدن از فرودگاه بین‌المللی سابیها استانبول به میدان تقسیم با اتوبوس‌های شرکت هاواش تقریباً ۱ و نیم ساعت است  اتوبوس های هاواتاش با هزینه 10 لیر ترکیه و در مدت زمان حدود 30 دقیقه شما را از فرودگاه آتاتورک به میدان تقسیم استانبول خواهند رساند . این اتوبوس ها هر 30 دقیقه و در فاصله زمانی بین 4 نیمه شب تا 1 نیمه شب از فرودگاه آتاتورک به سمت میدان تقسیم حرکت می کنند .

آب و هوای استانبول

آب و هوای استانبول

هتل های استانبول :
هتل های استانبول تنوع زیادی دارند و شما میتوانید با توجه به هزینه ای که برای هتل در نظر گرفته اید یکی از این هتل ها را انتخاب کنید . هتل های 5 ستاره ، بهترین گزینه ها هستند و هتل های سه ستاره و کمتر برای سفرهای خانوادگی به هیچ وجه توصیه نمیشود . یکی از مواردی که باید در هنگام رزرو هتل در استانبول به آن دقت کنید ، محله هتل می باشد . بهتر است با توجه به نوع سفرتان در محلی مناسب هتل انتخاب کنید . اگر برای به استانبول میروید ، اکسارای بهترین گزینه است و برای گردش و تفریح محله تکسیم بسیار مناسب است . منطقه تکسیم به عنوان قلب استانبول معرفی شده است و در قسمت اروپایی شهر واقع شده و در ضمن معروفترین قسمت برای توریستهایی تور استانبول میباشد چون چسبیده به میدان تکسیم (تقسیم) خیابان استقلال و بی اوگلو واقع شده که رستورانهای مختلف ، بازارهای استانبول ، هتل های استانبول ، سینما و … در آن واقع هستند .

هتل پنج ستاره شانگری لا بسفر استانبول

هتل پنج ستاره شانگری لا بسفر استانبول

هزینه حمل و نقل در استانبول :
در استانبول امکان استفاده از حمل و نقل عمومی در استانبول وجود دارد . حمل و نقل عمومی در این شهر با کمک تاکسی اختصاصی ، ون ، مینی بوس ، اتوبوس ، تراموا ، قطار سبک شهری ، قطار کابلی و انواع قایق و کشتی های مسافربری انجام می شود . تاکسی های استانبول همگی زرد رنگ بوده و محاسبه نرخ کرایه با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد . با این وجود کرایه تاکسی استانبول نسبتا گران است . این تاکسیها فقط به صورت اختصاصی اقدام به سوار نمودن مسافر می نمایند . هزینه تاکسی در مسیر فرودگاه آتاتورک تا مرکز شهر – در حدود ۱۵ کیلومتر – ( تاکسیم یا آکسارای) حدود ۵۰ لیره است . بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در استانبول مترو می باشد . متروی استانبول در پنج مسیر فعالیت دارد : کاباتاش به تکسیم ، تکسیم به شیشلی و لونت ، اکسارای به توپکاپی ، کادیکوی به کارتال – در قسمت آسیایی استانبول ، سیرکجی به هالکالی . هزینه بلیط مترو استانبول استانبول ۲ لیر است .

جاذبه های گردشگری استانبول:
در تمام نوشته های مربوط به راهنمای مسافرت به استانبول ، قسمت مهیج سفر ، مربوط به جاذبه های گردشگری استانبول ست . از مهم جاذبه های این شهر میتوان به پارک آبی استانبول اشاره کرد . تور حمام ترکی ، تور جزایر پرنس ، تور کشتی ، پارک آبی آکوا مارین ، شهربازی های استانبول ، مسجد آبی ، کاخ دلماباغچه ، برج گالاتا ، کاخ توپکاپی ، کلیسای چورا ، قلعه روملی حصار ، مسجد ایاصوفیه از مهم ترین جاذبه های استانبول می باشند . البته موزه های شهر و حتی اکواریوم های استانبول ، از جاذبه های توریستی هستند که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد .

حمام های ترکی استانبول

حمام های ترکی استانبول

مراکز استانبول :

در استانبول بسیار جذاب است . این شهر پر از مراکز مدرنی ست که در بین مراکز اروپا رتبه دارند . از بهترین مراکز استانبول میتوان به مرکز فروم استانبول ، مرکز پالادیوم استانبول ، مرکز زورلو استانبول  ، مرکز ایستینیه پارک استانبول  ، مرکز استانبول مال ، مرکز کانیون استانبول ، مرکز جواهر اشاره کرد . در سفر به استانبو توصیه میشود که حتما به اوت لیت های استانبول نیز سر بزنید . اجناس و پوشاک در این مراکز بسیار لذت بخش می باشد .

رستوران های استانبول :

استانبول شهر خوراکی های خوشمزه است مگر میشود به این شهر سفر کرد و طعم غذاهای اصیل ترکی را نچشید . از معروف ترین رستوارن های استانبول میتوان به  رستوران Kiyi ، رستوران Ulus29 ، رستوران Mikla ، رستوران Park Samdan ، رستوران Zuma ، رستوران Sunset Grill و کباب‌خانه سلطان‌احمد اشاره کرد . البته اگر هوس غذای ایرانی کردید زیاد دور از ذهن نیست که یک رستوران ایرانی در استانبول پیدا کنید و غذای ایرانی میل کنید .

رستوران سان ست گریل استانبول

رستوران سان ست گریل استانبول

 


سایت تفریحی و سرگرمی بروز استانبول ,رستوران ,مرکز ,فرودگاه ,هوای ,هزینه ,مرکز , استانبول ,مراکز ,هوای استانبول ,فرودگاه آتاتورک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه اینترنتی ایران پرفیومز Monicayo95 site توری پشه پارتیشن شیشه ای سفیران جهاد و خدمت نقد و بررسی در این وبلاگ با متد روز بالماسکه مباهله یک یادگار یک افتخار