امام جعفر صادق (ع) میفرماید ؛

 کسی که خبری را علیه مؤمنی نقل کند و مقصودش ضایع کردن و از بین بردن جوانمردی او باشد تا او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را ولایت خود خارج فرموده و در ولایت شیطان وارد میکند و شیطان او را نمیپذیرد.

به عنوان توضیح می توان گفت: شیطان پلید سرپرستی دلسوز و رفیقی با وفا نیست تا اگر کسی را منحرف ساخت دلش بسوزد و به وعده های که داده است عمل کند. شیطان اهل وفا ، محبت و عاطفه نیست. او به محض آن که با وعده های دروغین و وسوسه های فریبنده خود، انسان را از خدای رحمت جدا کرد، به هدف خویش رسیده و او را رها میکند. بر فرض محال که شیطان رفیقی با وفا باشد.

اما حتی اگر او بخواهد هم نمیتواند کسی را نجات دهد.

قرآن کریم در این باره میفرماید : (وَقَالَ الشَّیطَانُ لَمَّا قِضِیَ الأَمرُ إنَّ اللهَ وَعَدَکُم وَعدَ الحَقِّ وَوَعَدتُّکُم فَأ خلَفتُکُم وَمَا کَانَ لِیَ عَلَیکُم مِّن سُلطَنٍ إِلاَّ أن دَعَوتُکُم فَاستَجَبتُم لِی فَلَا تَلُومُونِی وَلُومُوا أنفُسَکُم مَّا إنَا بِمُصرِخِکُم وَمَا أنتُم بمُصرِخِیَّ.) ؛

 «هنگامی که خداوند به حساب مردم میرسد ( وشیطان مورد اعتراض پیروان خود قرار میگیرد ) ، به آنها میگوید خداوند به شما وعده داد و وعده او حق است و من هم به شما وعده دادم و تخلف کردم و من بر شما تسلط نداشتم جزء این که دعوتتان کردم و شما پذیرفتید. بنابر این مرا سرزنش نکنید و خود را سرزنش کنید. نه من فریاد رس شما هستم و نه شما فریاد رس من هستید.»


حس زیبا شیطان ,وعده ,خداوند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

زمستون هر چی بخوای هست مجله اینترنتی مثبت ایران motorbarg ابزار شبکه