روستای شیب دراز, جاذبه های گردشگری قشم

روستای شیب دراز یکی از روستاهای توابع بخش شهاب جزیره قشم می باشد که در دهستان سوزان قرار گرفته است. طبق سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۶۱ نفر بوده است. آنچه که سبب تمایز این روستا نسبت به سایر روستاهای خاورمیانه شده همجواری این روستا با جزیره هنگام می باشد که زیستگاه انواع موجودات دریایی و دیگر جانداران می باشد. ویژگی دیگر مقصد لاک پشت های پوزه عقاب دریای عمان و اقیانوس هند برای تخم گذاری می باشد.

شیب دراز, جاذبه های گردشگری قشم

نمایی از روستای شیب دراز

جزیره قشم, لاک پشت پوزه عقابی, روستای شیب دراز

تصویری زیبا از لاک پشت پوزه عقابی

از سال ۱۳۸۱ جمعی از جوانان روستای شیب دراز تصمیم گرفتند که از تخم لاک پشت هایی که در این منطقه تخم گذاری می کردند، محافظت نمایند و خود را ناتوران خمیس (محافظان لاک پشت) نامیدند. این روستا تا قبل از اجرای طرح حفاظت از لاک پشت های پوزه عقابی، روستایی ناشناخته بود اما به واسطه این پروژه معروف شد و امروزه به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری قشم مبدل گردیده است. شیب دراز هر ساله در فصل بهار میزبان لاک پشت هایی است که برای تخم گذاری به این روستا می آیند و پس از تخم گذاری دوباره به دریا باز می گردند. سپس ناتورن خمیس تا دو ماه از این تخم ها نگه داری می کنند و سرانجام لاک پشت های متولد شده را در دریا رها می کنند.

روستای شیب دراز, جزیره قشم

تصویری از محل تخم گذاری لاک پشت

روستای شیب دراز دارای ۱۲۰ فروند شناور موتوری می باشد که گردشگران تور قشم از شیراز برای تفریح، جابجایی و بازدید از آکواریوم طبیعی و تماشای دلفین ها از آنها استفاده می کنند. از دیگر مکان های دیدنی این روستا می توان به دو شرکت پرورش ماهی که قبلا پرورش میگو بوده و شرکت صدف که طی چند دوره متوالی به افراد بسیاری واگذار شده بود اما به فعالیت نمی پردازد. روستای شیب دراز یکی از روستاهای فوق توریسم و هدف گردشگری می باشد که هر ساله حدود دو میلیون گردشگر داخلی و نزدیک به ۲۵۰ گردشگر خارجی که اغلب از آلمان و چین هستند، از این روستا دیدن می کنند.

روستای شیب دراز, جزیره قشم

تصویری از قایق سواری گردشگران روستای شیب دراز

در روستای شیب دراز آبزیان بسیاری وجود دارد و هر کدام از آبزیان در فصل خاصی به ساحل شیب دراز مهاجرت می کنند. در تابستان آبزیانی مانند( تلال، خرچنگ، هامور، شیر ماهی، سفره ماهی، لاک پشت، گدیر، سنگ سر) و در فصل زمستان نیز آبزیانی مانند (صافی، ماهی کباب، کرفه، یوبو، سفره ماهی از نوع گادم و ه) وجود دارد.

جزیره قشم, جاذبه های گردشگری قشم, روستای شیب دراز

تصویری زیبا از لاک پشت های پوزه عقابی در ساحل

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com


هیوا کیش دراز ,روستا ,روستای ,گذاری ,پوزه ,تصویری ,پوزه عقابی ,آبزیانی مانند ,وجود دارد ,کنند تصویری ,تصویری زیبا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ASIAMUSIC فیلم ترک آموزشگاه زبان آنلاین وطندوست جدید دانلود 94 همه چی موجوده وقت خنده sarmagarma سوالات استخدامی بانک تجارت عمومی و تخصصی