ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون

  • ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون
    ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون دسته: تربیت بدنی
    بازدید: 72 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 498 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 26

    تاریخچه بازی بدمینتون، صدها سال است كه در هندوستان، سیام و ژاپن بازی می‌شود نام این بازی در هندوستان پونا (Poona) بود و افسران انگلیسی كه در هندوستان بودند به این بازی علاقه زیادی داشتند در سال 1870 میلادی بعضی از افسران انگلیسی و سایل بازی بدمینتون را به انگلستان بردند و در اوقات بیكاری این بازی را انجام می‌دادند در سال 1873 در جشنی كه توسط دوك ب

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان

    src="https://negaradl.filebooker.com/image/dl.jpg"

    مقدمه و تاریخچه

    تاریخچه بازی بدمینتون، صدها سال است كه در هندوستان، سیام و ژاپن بازی می‌شود. نام این بازی در هندوستان پونا (Poona) بود و افسران انگلیسی كه در هندوستان بودند به این بازی علاقه زیادی داشتند. در سال 1870 میلادی بعضی از افسران انگلیسی و سایل بازی بدمینتون را به انگلستان بردند و در اوقات بیكاری این بازی را انجام می‌دادند در سال 1873 در جشنی كه توسط دوك بوفورت (Duke of beaufort) در قصر خانوادگی‌اش برپا بود، این بازی هم انجام شد. از آنجایی كه اسم این قصر خانه بدمینتون بود، اسم این بازی هم كم‌كم به بازی بدمینتون معروف شد. باشگاه بدمینتون كه در سال 1877 تأسیس شد اولین قوانین مكتوب این بازی را اعلام نمود. در سال 1893 انجمن بدمینتون انگلستان بعنوان اولین انجمن ملی بدمینتون تأسیس گردید و نخستین بازیهای قهرمانی انگلیس در سال 1899 برگزار گردید.

    تا سال 1914 حدود 467 باشگاه و تا سال 1923، به تعداد 550 باشگاه و تا سال 1943 در حدود 1000 باشگاه در انگلستان بوجود آمد. امروزه در حدود پنج هزار باشگاه بدمینتون در انگلستان وجود دارد.

    فدراسیون بین‌المللی بدمینتون (IBF) در سال 1943 تأسیس گردید و قرار گذاشته شد كه اولین مسابقات قهرمانی جهان در سال 1939 برگزار شود. اما بخاطر جنگ جهانی دوم این مسابقات انجام نشد و تا سال 1949 به تعویق افتاد. مؤسسین اولیه فدراسیون بین‌المللی بدمینتون 9 كشور بودند كه عبارتند از: كانادا، دانمارك، انگلستان، فرانسه، ایرلند، زلاندنو، اسكاتلند و ولز. ایالات متحده آمریكا چهار سال بعد به فدراسیون بین‌المللی بدمینتون، مسابقات كاپ توماس بود كه در سال 1948 برگزار گردید. مسابقات كاپ توماس كه مسابقه قهرمانی تیمی مردان جهان است توسط رئیس فدراسیون بین‌المللی بدمینتون، سِر جرج توماس برگزار گردید.

    كاپ اوبر (Uber) نیز مسابقه قهرمانی تیمی بانوان جهان می‌باشد كه از سال 1965 برگزار می‌گردد. بطور كلی هفت مسابقه اصلی در دنیای بدمینتون وجود دارد كه عبارتند از: كاپ توماس، كاپ اوبر، قهرمان جهان، كاپ سادیر من (Sudirman) كه بصورت مختلط برگزار می‌شود، مسابقات جوانان جهان، مسابقات فینال گراندپری و مسابقات جام‌جهانی.

    مسابقات جام‌جهانی از سال 1981 آغاز گردید و تا سال 1997 ادامه داشت. از آن سال به بعد به جای مسابقات جام‌جهانی، مسابقات بازیكنان برتر جهان توسط فدراسیون بین‌المللی بدمینتون ابداع گردید. بازی بدمینتون از سال 1992 بطور رسمی وارد بازیهای المپیك شد و بصورت انفرادی و دو نفره برای مردان و ن برگزار گردید. از المپیك سال 1996 بازی دو نفره مختلط هم به موارد فوق اضافه شد.

    در سالهای اخیر، بهترین بازكنان جهان از كشورهای اندونزی، چین، مالزی، كره و كشورهای اسكاندیناوی بخصوص دانمارك و فنلاند بوده‌اند. از دهه هشتاد میلادی، زمانی كه بازیهای گراندپری جهانی توسط فدراسیون بین‌المللی بدمینتون برگزار گردید بازی بدمینتون هم یك بازی حرفه‌ای شد و برندگان این مسابقات در حدود 350000 دلار جایزه بدست می‌آورند.

     تجهیزات و اصطلاحات

    قبل از اینكه شروع به یاد گرفتن بدمینتون كنید بهتر است كه با تجهیزات و اصطلاحاتی كه بعدها با آنها مواجه خواهید شد آشنا شوید.

    تجهیزات

    از ن تجهیزات بسیار ارزان و یا بسیار گران خودداری كنید. اما تجهیزاتی ب كه مناسب باشند. تجهیزات خوب، بازیكن خوب نمی‌سازد اما كمك به خوب بازی كردن می‌كند.

    راكت

    تكنولوژی ساخت راكت هر روزه عوض می‌شود. قبل از انتخاب راكت با نده صحبت كنید و از او كمك بخواهید تا در آن شما را راهنمایی كند. شما حتماً نباید راكت گران قیمت ب، بلكه می‌توانید یك راكت مناسب و با پول كمتر تهیه كنید.

    دسته راكت: دسته راكت را بگیرید و امتحان كنید كه كاملاً راحت در دستتان قرار بگیرد. اندازه دسته راكتها 6/8 تا 2/9 سانتیمتر می‌باشند بنابراین راكتی را انتخاب كنید كه نه كوچك باشد و نه زیاد بزرگ چون نگهداشتن آنها در دست دشوار خواهد شد. راكتهای دسته چرمی از همه بهتر هستند اما از راكتهای حوله‌ای نیز استفاده می‌شود.

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان

    src="https://negaradl.filebooker.com/image/dl.jpg"

    برچسب ها : ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون , Singles and Doubles Badminton Sports , ورزشی , ورزش , بدمینتون , ورزش بدمینتون , تحقیق درباره بدمینتون , تحقیق بدمینتون , تاریخچه بدمینتون

 


دانلود رایگان مقاله12 بدمینتون ,بازی ,مسابقات ,گردید ,برگزار ,راكت ,فدراسیون بین‌المللی ,برگزار گردید ,بازی بدمینتون ,دونفره بدمینتون ,ورزش انفرادی ,فدراسیون بین‌ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Ciib براي لذت بردن از زندگي چكار كنيم شيراز چت | چتروم شيراز | چت شیراز | چت روم | اول چت UPS batteries گروه آموزشی درس تربیت بدنی دوره دوم متوسطه استان مرکزی