بررسی-عوامل-موثر-بر-اختلالات-يادگيری-دانش-آموزان
بررسی عوامل موثر بر اختلالات يادگيری دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 33 کیلوبایت

نوع فایل: word


مقدمه:
اختلالات‌ يادگيري‌ از جمله‌ مسائلي‌ هستند كه‌ استعداد و توانايي كودكان‌ را تحت‌ تأثير قرار داده‌ و سبب‌بروز مشكلات‌ رفتاري‌ و روان‌ شناختي‌، نظير اضطراب‌، افسردگي‌، فرار از مدرسه‌، اختلال‌ در خوردن و خوابيدن‌ وغيره‌ در آن‌ها مي‌شوند. مطالعات انجام‌ شده‌ در كشورهاي مختلف‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ حدود ده‌ درصد از كودكان‌نوعي‌ مشكل‌ ويژه يادگيري‌ دارند.با اين‌ حال‌، اين‌ موضوع‌ نبايد مايه ي‌ نااميدي‌ والدين‌ و مربيان‌ گردد؛ چرا كه‌تجارب‌ چندين‌ ساله‌ ي‌ متخصصاني‌ كه‌ با چنين كودكاني‌ سروكار داشته‌اند، نشان‌ مي‌دهد كه‌ چنين‌ كودكاني‌ به‌شرط تشخيص‌ زود هنگام‌ توسط والدين‌ و مربيان‌ و ارجاع‌ آن‌ها به‌ متخصصان قابل‌ درمان‌ هستند.، دانش‌ آموزان LD و داراي اختلالات‌ يادگيري‌، از بهره‌ هوشي‌ تقريبا متوسط يا بالاتر از متوسط برخوردارند؛ از نظر حواس‌ مختلف‌ بينايي‌، شنوايي‌و. سالم‌ اند؛از امكانات‌ محيطي‌ و آموزشي‌ نسبتا مناسبي‌ برخوردارند؛ داراي‌ نابهنجاري‌هاي‌ شديد رفتاري‌ نيستند و پيشرفت‌ آموزشي‌ اين‌ كودكان‌ به‌ طور قابل‌ملاحظه‌اي‌ از بهره‌ هوشي‌، سن‌ و امكانات‌ آموزشي‌ كه‌ از آن‌ برخوردارند، كمتر است (باباپور خيرالدين‌ و صبحي‌قراملكي‌، 1379).
باباپور و قراملكي‌ (1379) برخي‌ از ويژگي‌هاي‌ كودكان‌ مبتلا به‌ اختلالات‌ يادگيري‌ را به‌ شرح‌ زير عنوان‌كرده‌اند:
عملكرد تحصيلي‌ پايين، بر‌تري‌ حافظه‌ كوتاه‌ مدت‌، اختلالات‌ زبان‌ شامل اختلال‌ در زبان‌ دروني‌، زبان‌دريافتي‌ شنيداري‌، وارونگي‌ كلمات‌، بازشناسي‌ ضعيف‌ كلمات‌، رشد نايافتگي‌ زبان‌ بياني‌، اشكال‌ در حافظه‌زبان‌ گفتاري‌، اختلال‌ خواندن‌، پاسخ‌ نامربوط به‌ موضوع‌ مورد بحث‌، استفاده‌ از انگشتان‌ به‌ هنگام‌ حساب‌كردن‌، اشكال‌ در نمادسازي‌، حواس‌ پرتي‌ و فراموشي‌ جزئيات‌ مهم‌، دست‌ پاچگي‌، هماهنگي‌ ضعيف‌ چشم‌ ودست‌، اعتماد به‌ نفس‌ پايين‌، فقدان‌ انگيزه‌، مداومت‌ كاري‌، ناتواني‌ در جفت‌ و جور كردن‌ رنگ‌ها و شكل‌ها،حركات‌ چشمي‌ نامنظم‌، اشكال‌ درجهت‌ يابي‌، بيش‌ فعالي‌ يا برعكس‌ فعاليت‌ كمتر، عمل‌ تكانشي‌، علايم‌مشكوك‌ عصب‌ شناختي‌، اختلال‌ هيجاني‌، پرخاشگري‌، خيالاتي‌ بودن‌، بي‌توجهي‌ و ناتواني‌ در تمركز روي‌بخشي‌ از موضوع‌، تأخير در انجام‌ و اتمام‌ كارها، فراخناي‌ كوتاه‌ حافظه‌، اشكال‌ در ادراك‌ زمان‌ و مكان‌ و تخمين‌زمان‌.


فیلم و کتاب دات آی آر اختلال‌ ,اشكال‌ ,اختلالات‌ ,فایل ,زبان‌ ,آموزشي‌ ,اختلالات‌ يادگيري‌ ,نشان‌ مي‌دهد ,دانش آموزان ,يادگيری دانش ,عوامل موثر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گیمینگ نایس موزیکا آموزش علمي كاربردي بازرگاني بين المللي فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی هیوندای هر چی بخوای هست کالای ارزان دانلود رایگان دریچه هنر مدارهای التریکی