بررسی-رابطه-هوش-هيجانی-و-رضايت-شويی
بررسی رابطه هوش هيجانی و رضايت شويی
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 110
حجم فایل: 284 کیلوبایت

نوع فایل: word


چکیده:
امروزه در نظر گرفتن مفاهيم نظري و كاربردي مطالعات مرتبط با رابطه هيجان و شناخت و نيز يافته هاي پژوهشي حوزه هوش هيجاني، همچنين رضامندي شويي و رابطه ساختاري بين اين دو مفهوم ، دست مايه و مبنايي براي طرح ريزي راه بردها و برنامه هاي پيش گيري از ناسازگاري شويي است .
هدف : پژوهش حاضر «بررسي رابطه هوش هيجاني و رضايت شويي را مورد توجه قرار داده است . دراين پژوهش از طرح تحقيق همبستگي استفاده شد. نمونه ها با روش خوشه اي تصادفي، انتخاب و با توجه به هدف و فرضيات مطرح شده مورد آزمون قرار گرفتند . ابزارهاي مورد استفاده عبارتند از : پرسشنامه هوش هيجاني «بار-ان» و مقياس رضامندي شويي «انريچ». دراين پژوهش براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و از آزمون هاي ضريب همبستگي پيرسون و F استفاده شد.
يافته ها : يافته ها نشان مي‌دهد كه همبستگي معني داري (05/0P< ، 01/0P<) بين «هوش هيجاني» و « رضايت مندي شويي » وجود دارد و بيشترين همبستگي به ترتيب بين مؤلفه هاي كنترل تكانش و فعاليت هاي اوقات فراغت ، كنترل تكانش و رضايت شويي ، خودشكوفايي و خانواده و دوستان ، استقلال و خانواده و دوستان، خودشكوفايي و مسائل شخصيتي، استقلال و مسائل شخصيتي ، خوشبختي و خانواده و دوستان ، استقلال و مديريت مالي مي باشد.
بحث و نتيجه گيري : پژوهش نشان مي‌دهد كه هوش هيجاني سازه اي بنيادين و اثرگذار بر روند بهبود و تقويت روابط شويي رضامندانه است و آموزش روشهاي اكتسابي هوش هيجاني مي تواند سبب بهبود كيفيت روابط شويي و پيشگيري از اختلافات خانوادگي گردد.
واژه هاي كليدي : هوش هيجاني، رضامندي شويي.


دانلود سرای دانشجویی رابطه ,شويي ,فایل ,استفاده ,همبستگي ,پژوهش ,دراين پژوهش ,رضامندي شويي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی بخوای مقالات رایگان برای همه سایت مهندس زمانی دانلود رایگان آموزش هک و رات اندروید و ویندوز سئو،آموزش سئو،بهینه سازی سایت