بانک مرکزی در بخشنامه ای، بانک ها و موسسات اعتباری را ملزم به پرداخت وام 15 میلیون تومانی ازدواج جوانان کرد. به گزارش ایرنا، بانک مرکزی بند «الف» تبصره 16 قانون بودجه سال 1397 کل کشور را که براساس آن مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1397 به میزان 15 میلیون تومان تعیین شده است را چهاردهم فروردین ماه جاری به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

بر اساس این بند از قانون بودجه سال جاری، «به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه بانکها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانکها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند».

بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوجها در سال جاری 150 میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنجساله است.

براساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اولویت نخست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قرار دارد و تمام بانکها و موسسات اعتباری ملزم به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری هستند.

مبلغ این تسهیلات برای هر یک از زوجین، 150 میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله (60 ماهه) و نرخ کارمزد 4 درصد است.

همچنین با توجه به مفاد ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در این قانون، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی (مبلغ 300 میلیون ریال و با رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای این تسهیلات) هستند.

افرادی که امسال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت می کنند، مشمول سقف های مقرر در قانون جدید هستند. متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می توانند با مراجعه به آدرس https://ve.cbi.ir/ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی سال گذشته با اجرای طرح ضربتی وام ازدواج صف متقاضیان دریافت این وام را از میان برداشت و این نوع تسهیلات قرض الحسنه در کمترین زمان ممکن و حداکثر ظرف یک ماه به جوانان پرداخت می شود.


ثبت نام وام ازدواج ازدواج ,تسهیلات ,الحسنه ,پرداخت ,بانک ,میلیون ,الحسنه ازدواج ,بانک مرکزی ,پرداخت تسهیلات ,میلیون ریال ,موسسات اعتباری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت رسمی دانیال داراب شعر و شاعری دانلود فیلم حسین محبی خواه بریا گیمز ولی الله دانلود کده فروش ویژه کاشی البرز