پوست شما از درون شما حرف مى زند. هر طور كه زندگى كنيد، غذا بخوريد و رفتار كنيد، در صورت شما مشخص خواهد شد. براى داشتن پوست سالم و زيبا كه در حقيقت آينه جسم است، استفاده از كرم هاى ضدچروك و ضدپيرى و ماسك هاى جوان كننده هيچ گونه فايده اى نخواهد داشت.

 

 

اين گونه فرآورده هاى بهداشتى تنها براى مدت كوتاهى تأثير دارند و پس از گذران چند هفته اثربخشى خود را از دست مى دهند. در اين كه چرا پوستمان دچار چروكيدگى و پيرى زودرس مى شود، دلايل متعددى وجود دارد كه استفاده از كرم هاى مختلف جوابگوى آن نيست. استرس و فشارهاى روانى، خستگى و كار زياد، مصرف سيگار، استفاده الكل، گرفتن رژيم هاى سخت و چند روزه، تغذيه نامناسب و استفاده مكرر و خودسرانه از كرم ها و فرآورده هاى بهداشتى مهمترين عوامل در بروز چين و چروك پوست به شمار مى روند.

 

علاوه بر اينها عدم كشيدگى طبيعى ماهيچه هاى صورت نيز در چين و چروك زودرس پوست نقش مهمى ايفا مى كند. بافت هاى ماهيچه اى صورت در كسانى كه ورزش نمى كنند، سريع تر از بقيه كيفيت خود را از دست مى دهد و منقبض مى شود. كشيدن طبيعى عضلات صورت كه اصطلاحاً lifting ناميده مى شود و بحث امروز ما در همين رابطه است، يكى از مهمترين عوامل در جلوگيرى از شل شدن ماهيچه هاى صورت و پيرى زودرس به شمار مى رود. بسيارى گمان مى كنند lifting تنها انجام يك سرى حركات بى معنى است.

 

در صورتى كه همين حركات و انقباض هاى بى اهميت میباشد كه از تشكيل خطوط دائمى و زودرس بر پيشانى، زير چشم، اطراف گونه و لب ها كه ظرف مدت كوتاه، زيبايى را از شما گرفته و پوستتان را چروك مى سازد، جلوگيرى مى كند. نرمش هاى صورت باعث مى شود جريان خون افزايش يافته و به دنبال اكسيژن مواد مغذى بيشترى به بافت عضلانى صورت برسد.

 

براى دستيابى به آرامش ناحيه گيجگاهى را با كرم پوشانده و انگشت سبابه را روى آن قرار دهيد و به صورت ملايم و دورانى حركت دهيد. براى اين كه نتيجه مطلوبى از نرمش هاى روزانه بگيريد، نرمش ها را پشت سر هم و بدون وقفه انجام ندهيد. به صورتتان استراحت دهيد. هرچه نرمش ها آهسته و منظم صورت گيرد، صورتتان بهتر محکم و تقويت مى شود. بعد از انجام نرمش ها كمپرس يخ را نيز فراموش نكنيد.

 

راه زیبایی

 

در اينجا به برخى از مراحل lifting كه موجب از بين رفتن چين و چروك نواحى پيشانى، چشم، زير گلو و نيز افتادگى پلك مى شود، اشاره مى كنيم. قبل از انجام عمل lifting حتماً صورت خود را با لوسيون پاك كنيد و با يك كرم مرطوب كننده مناسب و مرغوب كاملاً بپوشانيد، به طورى كه پوستتان كاملاً نرم شود. براى از بين بردن چروك هاى زير چشم، چشمانتان را ببنديد. دو انگشت ميانى دست را گوشه بيرونى چشمتان قرار دهيد و با حركتى نرم و آهسته انگشتان خود را به طرف گوش تا به طرف بالا بكشيد.

 

براى رفع چين پيشانى و خطوط ميان دو ابرو انگشت سبابه دست راست و چپ را در بخش ميانى ابرو قرار داده و به طرف محل رويش موها بكشيد. اين عمل را هرچه بيشتر در طول روز انجام دهيد، نتيجه بهترى خواهيد ديد. براى تقويت عضلات گونه پوستتان را با كرم چرب كرده و سپس انگشت سبابه و كبادى را بر روى بخش استخوانى گونه قرار دهيد و به صورت دورانى حركت دهيد. سپس كف دست را محكم روى صورت قرار داده و به طرف بالا بكشيد تا چروك هاى اطراف بينى نيز از بين برود.

 

راه ديگر براى رفع چين و چروك و شل شدگى گونه ها باز و بستن دهان به صورت o است. دهان خود را تا آنجا كه امكان دارد، باز كرده و به شكل o درآوريد. بعد از مدتى استراحت كرده و مجدداً اين نرمش را انجام دهيد. اگر مى خواهيد خطوط كناره دهان را برطرف نماييد، دهان را به شكل o باز كرده و لب ها را به طرف داخل بكشيد. پس از چند ثانيه دهان را به صورت e باز كرده و مجدداً به شكل o درآوريد.

 

اين نرمش را پشت سر هم انجام دهيد تا جايى كه فك تان خسته شود. مدتى استراحت كنيد و دوباره تمرين را از سر بگيريد. هر چه بيشتر عضلات كنار دهان را محکم كنيد، چروكيدگى هاى آن ناحيه سريع تر از بين مى رود. براى رفع چروك ناحيه زير گلو اين بخش را با كرم مرطوب كننده پوشانيده و كف دست خود را بر روى استخوان چانه قرار داده و به صورت دايره اى به طرف گوشتان حركت دهيد. lifting علاوه بر اين كه موجب محکم شدن ماهيچه هاى صورت مى شود، در رفع استرس و فشارهاى روانى نيز مؤثر است.

 

براى دستيابى به آرامش ناحيه گيجگاهى را با كرم پوشانده و انگشت سبابه را روى آن قرار دهيد و به صورت ملايم و دورانى حركت دهيد. براى اين كه نتيجه مطلوبى از نرمش هاى روزانه بگيريد، نرمش ها را پشت سر هم و بدون وقفه انجام ندهيد. به صورتتان استراحت دهيد. هرچه نرمش ها آهسته و منظم صورت گيرد، صورتتان بهتر محکم و تقويت مى شود. بعد از انجام نرمش ها كمپرس يخ را نيز فراموش نكنيد. يخ سرعت گردش خون در پوست را افزايش مى دهد و با استحكام عضلات صورت باعث هر چه بيشتر جوان و با طراوت شدن پوست شما مى شود.

niksite.com

 

 

 

منبع:سایت بیتوته 

   

سایت آموزشی ایران نیو 


ایران نیو صورت ,دهيد ,براى ,نرمش ,انجام ,چروك ,انگشت سبابه ,حركت دهيد ,قرار دهيد ,دورانى حركت ,قرار داده ,صورت گيرد، صورتتان ,وقفه انجام ندهيد ,آرامش ناحيه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

باربری سلیمانی | باربری اصفهان راستین پایگاه خبری سئو حرفه ای کلبه متروکه msnbeauty ... رزا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. جــمـیل ســلیمان نژاد ملودی سکوت هر چی بخوای هست