شرکت های سیمانی در سال های اخیر تحت تاثیر رکود شدید در بخش عمرانی کشور ، با کاهش و ارائه تخفیف های ضمن ، حال و روز خوبی را پشت سرنگذاشتند . سیمانی ها که با افت شدید تقاضای داخلی مواجه بودند بازارهای صادراتی مهم خود نظیر بازار عراق را به دلیل تصمیمات داخلی عراق از دست داده اند و امیدوار به صادرات کلینکر به این کشور هستند . برخی امیدواری ها به سال ۹۷ و گشایش در وضعیت عمرانی کشور وجود دارد ، خبری که می تواند برای سیمانی ها مثبت ارزیابی شود.

امیدواری به حذف تخفیف ها در سال ۹۷

جهان تیغ مدیر بازرگانی شرکت سیمان خاش «سخاش» در خصوص پیشبینی وضعیت بازار سیمان در سال ۹۷ به بورس۷ گفت: مقرر شده از اول سال ۹۷، تخفیف سیمان در بازارهای داخلی و صادراتی حذف شود. به طور میانگین سیمان با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در بازار عرضه می شود و حذف تخفیفات اتفاق مثبتی برای این صنعت خواهد بود؛ مشروط بر آنکه تمامی شرکت ها به این تصمیم پایبند باشند. هماهنگی شرکت های سیمانی در با نرخ مصوب و بدون تخفیف، نیازمند نظارت بیشتری است. در صورت وجود هماهنگی بین کارخانجات، افزایش قیمت سیمان نیز امکانپذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  آخرین خبرها از صنعت خاکستری

افزایش نرخ حامل های انرژی چالش احتمالی سال آتی

جهان تیغ در خصوص چالش های شرکت های سیمانی در سال ۹۷ گفت : یکی از چالش های پیش روی سیمانی ها در سال ۹۷، احتمال افزایش نرخ حامل های انرژی می باشد.

صادرات ارزی و ریالی به بازارهای افغانستان و پاکستان

وی در رابطه با وضعیت سخاش بیان کرد: حجم عمده صادرات شرکت ، سیمان می باشد و مقدار اندکی کلینکر صادر می شود. درآمد صادراتی هم بسته به توافق با مشتریان هم به صورت ریالی هم به صورت ارزی است. مهمترین بازار صادراتی سیمان خاش افغانستان و پاکستان می باشد. روند صادرات تغییر خاصی نسبت به قبل نداشته؛ ساخت و ساز املاک مسی هم رونق چندانی در این استان ندارد؛ ولی در این منطقه پروژه ها و طرح های متعددی همچون طرح گازرسانی و خط آهن و پروژه شهرک تفریحی و… در چابهار در دست اجرا می باشد که در صورت تامین بودجه عمرانی از سوی دولت و تسریع در اجرای آنها، تقاضای سیمان ایجاد خواهد شد. از این فرصت بهره خواهیم برد ؛ منوط به اینکه شرکت های سیمانی خارج استان، اقدام به عرضه سیمان با قیمت ارزان تر در منطقه نکنند.


آموزش و سیگنال و در بورس سیمان ,سیمانی ,شرکت ,بازار ,صورت ,صادرات ,عمرانی کشور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

alprogra نیلا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. فیلتر شنی frp کارگزاری فارابی آویشو وبلاگ سپندار هر چی بخوای هست zolah8ag cant