به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ تب و تاب  مسکن از سوی متقاضیان فروکش کرده است. با وجود افزایش تعداد معاملات در چند ماه گذشته، هیچ اتفاق مثبتی در روند ساخت و ساز و افزایش خانه های نوساز رخ نداده است. با توجه به این موضوع احتمال کمبود واحدهای نوساز در ماه های نخستین سال 97 و در نتیجه افزایش قیمت این واحدها وجود دارد.

از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که بر خلاف دیگر بازارها مانند ارز و سکه که کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت به صورت لحظه ای می شود، در بازار مسکن چنین رخدادی وجود ندارد و مالکانی که چند ماه پیش اقدام به واحدهای خود با قیمت بالا کرده بودند، حاضر به کاهش قیمت نیستند. بنابراین با متوقف شدن روند افزایشی قیمت که در دو ماه گذشته رخ داده بود، اما مالکان با وجود کاهش تقاضا قیمت مورد نظر خود را کاهش نمی دهند.

علی قائدی کارشناس اقتصاد مسکن، در رابطه با وضعیت موجود در این بازار اظهار کرد: هر ساله با رسیدن سال نو و با قرار گرفتن در ماه های پایانی سال، شاهد کاهش معاملات هستیم. امسال نیز با رسیدن روزهای پایانی اسفند ماه با کاهش معاملات مواجه شده ایم و این در صورتی است که مالکان با توجه به آمارهای بدست آمده از اخبار بازار مسکن، منتظر افزایش قیمت در ماه های ابتدایی سال 97 هستند. 

وی در ادامه افزود: این کاهش معاملات در بخش مسکن به معنای بازگشت دوباره رکود در این بازار نیست. به طور معمول قیمت مسکن به این صورت است که پس از هربار افزایش قیمت، به سختی می توان این روند افزایشی را جبران کرد یا نرخ مسکن را به دوره ی قبل از گرانی برگرداند. اجرای برخی ت ها از سوی بانک عامل بخش مسکن در خصوص کنترل بازار سبب شد تا کل بخش مسکن متضرر شود ولی با وجود این شاهد بازگشت قیمت ها نخواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


آهن پرایس قیمت ,کاهش ,مسکن ,وجود ,بازار ,افزایش ,کاهش قیمت ,قیمت مسکن ,کاهش معاملات ,روند افزایشی ,افزایش قیمت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وب گردی با شیما فلزیاب دفینه | مهندسان معدن یاب یاور وبلاگ دانلود جدیدترین آهنگها،كد پیشواز،تم،زنگ خور و ... کتاب باز 1400 دعا و طلسم Toufigh.club مجموعه گلخانه ای دزفول