به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد؛ چالش هایی پیش روی صنعت فولاد کشور وجود دارد که برای برطرف کردن آنها میتوان راهکارهایی را دنبال کرد. موضوع جدیدی که در کشور ما بیان شده، استفاده از پساب ها است. بیشتر واحدهای بزرگ تولیدی به استفاده از پساب به جای آب خام روی آورده اند. در واقع چالش اصلی که در کشور ما مطرح است کمبود آب می باشد. البته نقش صنعت در مصرف آب مانند بخش کشاورزی نیست بطوری که بخش کشاورزی حدود 90 درصد سرمایه آبی کشور را مصرف میکند اما بخش صنعت 10 درصد مصرف آب دارد.
متاسفانه در رابطه با این طرح ها مدیریت منابع مالی ما ایراد دارد و امروزه صنایع فولاد ما که بیشتر در مراکز استانها متمرکز هستند مانند ذوب آهن و فولاد مبارکه دچار مشکل کمبود آب شده اند. در صورتی که اگر ما می توانستیم مدیریت مناسبی در خصوص مصارف و هدر رفت آب ارائه دهیم، هیچ مشکلی برای این کارخانه ها بوجود نمی آمد. اما در شرایط فعلی در این بخش دچار مشکل هستیم و راهکاری که می تواند در حال حاضر کمک بزرگی برای تأمین آب مورد نیاز این کارخانه ها انجام دهد، نگاه دقیق تر به استفاده از پساب ها است. 
نا گفته نماند که در بخش تأمین مواد اولیه نیز دغدغه هایی وجود دارد و بخشی از درگیری های صنایع فولادی به همین موضوع بر می گردد. چرا که کارخانه های احیای مستقیم نیاز به گندله دارند و از واحدهای دیگری این ماده را تأمین می کنند. در خصوص این موضوع، امسال از چند طرح استانی بهره برداری شده است که یکی از آنها فولاد شادگان است. امیدواریم بخش آهن اسفنجی بافت هم در ماه های نخستین سال 97 راه اندازی شود به دلیل آنکه فولاد بافت هم گندله دارد و می توانند نیاز واحد های مذکور را برطرف کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید


آهن پرایس فولاد ,کشور ,مصرف ,کارخانه ,تأمین ,پساب ,دچار مشکل ,وجود دارد ,صنعت فولاد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی و اموزش بورس برند مد - اولین سایت جامع مد در ایران safarejazab سایت تبلیغاتی سافت موزیک عکاسی بیست معرفی کالا شهربابک دانلود مستقیم کلیپ طنز آتنا موزیک فلزیاب پیمکس 3 | Pimax 3