شوفاژ-موتورخانه-نقطه کنترل

شوفاژ یکی از موارد مهم در خانه می باشد و گرمی خانه به آن بستگی دارد.

وقتی سیستم گرمایش “گرم نمیکند”، رفع عیب آن هم هنر است و هم علم.فرض کنیم شما در خصوص هواگیری سیستم هر کاری از دستتان برمی آمده انجام داده اید.همچنین منبع انبساط را هم برای اطمینان ار عدم گرفتگی بررسی کرده اید،ولی مشکل هنوز باقی است.

“گرم نکردن” یک سیستم گرمایش آبی اغلب نتیجه انسداد جریان در سیستم لوله کشی است.در چنین موردی سوال کلیدی که باید از مشتری پرسید این است:”آیا سرد شدن سیستم ناگهان اتفاق افتاده یا به تدریج؟”پاسخ این سوال این سوال در رفع مشکل بسیار مهم است.

اگر”گرم کردن”ناگهان متوقف شده است،بهترین کار این است که در میان دستگاهها و اجزاء مکانیکی سیستم دنبال عیب بگردید؛مثل خرابی پمپ ،بسته بودن شیر وغیره.برای بررسی اجزاء سیستم راههای زیادی وجود دارد،ولی فعلا بیایید فرض کنیم همه بررسی شده وبدون عیبند.

نشانه دیگر این است که اتاق به تدریج از یک طرف سرد وسردتر شده باشد؛یعنی طبق اظهار مشتری سراسر رادیاتور گرم بوده اما به تدریج از یک طرف شروع به سرد شدن کرده وحالا فقط بخش کوچکی از طرف رادیاتور گرم باشد.در چنین موردی قبل از هرچیز رادیاتور را هواگیری کنید.

 

۱. هرگاه سیستم تأسیسات ساختمان به‌‌خوبی کار کند ولی رادیاتورها گرم نباشند، نشان دهنده هوا گرفتن رادیاتورها می‌باشد.
۲. با استفاده از پیچ‌گوشتی مخصوص پیچ انتهای رادیاتور را کمی باز کرده به‌طوری که خارج شدن آب به‌صورت فشرده که باعث خیس شدن اطراف گردد جلوگیری می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا کاملاً هوای داخل رادیاتور به‌طور آهسته خارج گردد.
۳. با مشاهدهٔ اولین مرحله خروج آب از رادیاتور نبایستی به این اشتباه بیفتیم که هوای داخل آن کاملاً تخلیه شده است بلکه بایستی چندین مرحله آب از رادیاتور خارج گردد تا کاملاً هوای مابین رادیاتور تخلیه گردد.
۴. برای جلوگیری از ریزش آب به کف ساختمان یا احیاناً فرش منزل تشتی را زیر پیچ مخصوص قرار داده تا آب‌های تخلیه شده درون آن بریزد.
۵. بعد از اطمینان از خارج شدن تمامی هوای داخل رادیاتور پیچ آن را محکم ببندید.

اگر مشکل برطرف نشدحتما چیزی موجب کندی جریان آب گرم در رادیاتور شده است؛جرم وکثافت اعم از شن وقطعات آهن زنگ زده می توانند عامل این گرفتگی باشند.چون شیرها و زانوهای کوچک اجرام وکثافت را در خود نگه می دارند،معمولا با بررسی وتمییز کردن آنها می توان مشکل را رفع نمود.

 

 


تعمیرات تخصصی لوازم خانگی رادیاتور ,سیستم ,گردد ,مشکل ,بررسی ,هوای ,هوای داخل ,داخل رادیاتور ,خارج گردد ,کاملاً هوای ,چنین موردی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود آهنگ جدید logcomr مطلب .: Alireza Hajiloo official weblog :. gooyesh language institute شب نما ، صبوحی