آنفلوانزای مرغی چه علائمی دارد؟

 

آنفلوانزای مرغی چه علائمی دارد؟

 

آنفلوانزا به صورت کلی یک بیماری از نوع ویروس می باشد که معمولا هم در انسان ها و هم در حیوانات رخ خواهد داد. اما زمانی که این اتفاق برای حیوانات رخ می دهد ، به دلیل همه گیری بالا و انتقال آن به انسان ، معمولا ارزش بالاتری دارد. خسارت های اقتصادی بسیار زیادی را به افرادی که به پرورش حیوانات مشغول هستند ، خواهد زد. آنفلوانزای مرغی باید هرچه سریع تر توسط مزرعه داران تشخیص داده شده و حیوانات درگیر به آلودگی ویروسی با حفظ شرایط ایمنی و بهداشتی در جایی دیگر قرار داده شوند و به صورت بهداشتی توسط آهک ریزی دفن شوند.

معمولا عامل انتقال یک سری از پرندگان وحشی همانند مرغان دریایی یا اردک وحشی می باشد که با حضور خود در یک منطقه ی آبی می تواند از طریق مدفوع یا انتقال با یک ناقل همانند سگ و گربه ، کنه و همچنین مگس این بیماری را بخصوص به ماکیانی همچون مرغ و خروس منتقل کند. آمار ابتلا مرغ بسیار زیاد است بنابراین به آنفلوانزای مرغی مشهور است ، اما در عین حال بوقلمون ها حساس ترین پرنده نسبت به ویروس مربوطه می باشند.

معمولا زمانی که آنفلوانزای مرغی رخ می دهد ، سینوس ها و صورت دچار تورم می شود ، اشک ریزش و آبریزش از منقار مشاهده خواهد شد و علاوه بر این موارد نفس نفس زدن ، کبودی در قسمت ساق و انگشتان پا هم دیده می شود. در صورتی که خروس به این ویروس آلوده شود تاج آن متورم و خونی خواهد شد. زمانی که شدت بیماری بسیار زیاد شود مرغ ها از نظر پرها به صورت ژولیده دیده می شوند و معمولا بر اثر آنفلوانزای مرغی همه ی آنها به یک گوشه می روند و می میرند. پس از ابتلا نمی توان کار خاصی را برای درمان انجام داد ، اما قبل از آن راه های پیشگیری وجود دارد.


سلامت و پزشکی مرغی ,معمولا ,آنفلوانزای ,صورت ,حیوانات ,شوند ,آنفلوانزای مرغی ,بسیار زیاد ,علائمی دارد؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرانک پایگاه اطلاع رسانی مرانک خبر فروشگاه شمس شایان اپتیک کاف| کامپیوتر، آموزش و فناوری مهندسی کده Masoudags چاپ دیجیتال الماس لنگرود پرچنان