توضیحات کامل :

 زمان شروع و پایان دوره

پس از اطلاع دانشكده شریعتی از محل كارآموزی اینجانب در تاریخ 7/5/85 شروع به فعالیت نمودم و تا تاریخ 12/6/85 به مدت 30 روز از ساعت 8 صبح لغایت 4 بعد از ظهر در مجموع به مدت 240 ساعت در آن محل به كارآموزی و فرا گرفتن اطلاعات و تجربیات مفید جدید مشغول بودم.

لازم به ذكر است كه در ایام تعطیل رسمی و جمعه‌ها با كسب اجازه از مهندس جاوید در محل كارآموزی خود حضور نداشتم. و با گذراندن چند روز اضافه به جبران روزهای كه تعطیل رسمی و جمعه بود پرداختم.

لازم به ذكر است اینجانب حتی پس از گذراندن 240 ساعت كارآموزی با كسب اجازه از مهندس جاوید چند روز دیگر در آنجا برای فراگیری بیشتر كار حضور داشتم.


گزارش فعالیت‌های انجام شده

در تاریخی 7/5/85 در اولین روز كارآموزی با مراجعه دفتر فنی مهندس جاوید سازه محلی كه در آنجا باید فعالیت‌های دوره كارآموزی خود را به انجام می‌رساندم حضور یافتم. در اولین روز كارآموزی به دلیل آشنا نبودن با افراد و محیط كار مشغول به آشنایی با مسئولان و كاركنان دفتر مهندس شدم.

در تاریخ 8/5/85 در دومین روز كارآموزی پس از مراجعه به دفتر فنی سعی به آموختن روابط بین كاركنان با مراجعین و نوع آمد و شد مهندسین و پیمانكاران پرداختم. در آن روز چند پیمانكار و یك صاحب زمین كه برای ساخت آپارتمان زمین یك طبقه خود را در اختیار مهندس جاوید قرار داده بود به صحبت‌های آنها پیرامون ساخت و ساز توجه كردم.

در تاریخ 9/5/85 در سومین روز كار آموزی پس از مراجعه به دفتر فنی به دلیل آشنا نبودم كامل و صحیح با مهندس جاوید و دیگر كاركنان به مانند روزهای قبل بیشتر سعی كردم تا با روابط بین مهندس و كاركنان و مراجعین و صحبت با یكی از همكاران مهندس جاوید به پیرامون درس معماری در دانشكده خود در اصفهان و نوع آموزش درس‌ها و سطح آموزش صحبت كردیم.

در تاریخ 10/5/85 در چهارمین روز كارآموزی خود با حضور دفتر مهندسی پس از گذشتن چند ساعت از روز كه من مشغول صحبت با همكار مهندس جاوید در مورد دفتر مهندس كه در آن مشغول كارآموزی بودم یكی از پیمانكاران با مراجعه به دفتر فنی مهندس جاوید خواستار تغییر طراحی نقشه‌ای كه مهندس جاوید ترسیم كرده بود نمود و دلیل خود را زیبا نمودم طرح از نظر مالك زمین عنوان نمود و من نیز با كسب اجازه از مهندس جاوید با نظرات بر نحوه ارائه طرح جدید و رفع اشكال در آن نقشه توسط مهندس جاوید چند نكته در مورد طرح و بهتر نمودن طرح آموختم.

در تاریخ 11/5/85 در پنجمین روز كارآموزی خود پس از حضور در محل و با كسب اجازه از مهندس جاوید به بررسی چند نقشه معماری كه مهندس جاوید ترسیم نموده بود و جواز ساخت داشتند پرداختم و با بررسی نقشه‌ها با هم از جمله متراژ زمین، متنوع بودن طرح‌ها، شمالی و جنوبی بودن زمین‌ها، قرارگیری آنها در كوچه‌ها یا گذر خیابان‌ها، قرار گیری فضاهای خانه‌ها با توجه به شمالی و جنوبی بودن آنها، نوع عوارض، محدودیت‌های هر یك از آنها خانه‌ها به نكات جدیدی در مورد طراحی یك خانه دست یافتم كه شاید در هیچ كتاب و جزوه‌ای این نكات وجود نداشت و من برای اولین بار بود كه یك نقشه تایید شده از ظرف شمرداری را با مهر و امضا می‌دیدم برایم بسیار جالب و قابل توجه بود.