مدیریت منابع انسانی

تاریخچه و تعریف منابع انسانی (HR)

جان مکنز اقتصاددان پیشرو ، برای اولین بار اصطلاح "منابع انسانی" را در سال 1893 در کتاب خود به کاربرد و این اصطلاح تا قرن 19 به روابط  بین کارمند و کارفرما گسترش یافت .

منابع انسانی Human Resources  همان فرد یا کارمندی است که درون سازمان فعالیت میکند.ویلیام تریسی ، "منابع انسانی"را با عنوان  افرادی که در یک سازمان کار میکنند و سازمان را به حرکت در میاورند تعریف میکند .

کارکنان یک سازمان یا یک شرکت به افرادی گفته میشود که در آن سازمان استخدام بوده و میتوانند به ازای کارخود دستمزد دریافت کنند و ارتباط کارکنان با سازمان یا شرکت خود انواع مختلفی دارد مثل : استخدام پیمانی ، استخدام رسمی ، قراداد پیمانکاری ، قرارداد ساعتی ، روزمزد ، مشارکتی و ….

تعریف مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی،در کل با مدیریت کارمند ها در ارتباط است. مدیریت منابع انسانی شامل تمام تصمیم گیری های مدیریتی و کارهایی است که روی ماهیت ارتباط بین سازمان و کارمندان آن یا منابع انسانی تاثیر می گذارد. مدیریت منابع انسانی با علومی چون مدیریت رفتار، روانشناسی صنعتی ، اقتصاد نیروی انسانی، آمار و کامپیوتر ارتباطی تنگاتنگ دارد.

برای شرکت در دوره آموزش مدیریت منابع انسانی کلیک کنید


مرکز آموزش مجازی رایتک منابع ,انسانی ,مدیریت ,سازمان ,تعریف ,ارتباط ,منابع انسانی ,مدیریت منابع ,مدیریت منابع انسانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دفترخدمات ارتباطي شيرامين نقد کره خرید کتاب ویولن کوچه علی چپ economicbranding.com teran007 گردو چت|چت گردو| با مدیریت محسن همه چی موجوده