دانلود مقاله پردازش موازی از سری مقالات کامپیوتری با 82 صفحه و فرمت اجرایی Word

طی سال ها، اشتیاق و جدیت طراحان کامپیوتر موازی و پژوهشگران، تحت تاثیر بسیار از اعترضات و اظهارات احتیاطی بودند که مهم ترین آن ها در این بخش بررسی شده اند. لیستی که در ادامه می آید از اعتراضات کم اهمیت تر، یا منسوخ شروع می شود و به قانون امدال خاتمه می یابد که احتمالاً مهم ترین چالش پیش روی کاربران و طراحان کامپیوتر های موازی است.

  1. قانون گروش (صرفه به مقیاس یا قدرت محاسباتی متناسب با مربع هزینه است). اگر این قانون برقرار باشد، سرمایه گذاری برای p پردازنده معقول نیست، زیرا کارایی یک کامپیوتر با همان هزینه کل، نسبت به یکی از این پردازنده ها p2 برابر است. در روزهای آغازین پردازش موازی، این قانون در مقابل اثربخشی هزینه ماشین های موازی مطرح شد. اما، اکنون می توان این قانون را کنار گذاشت، زیرا به ازای هر دلار می توان قدرت محاسباتی MFLOPS بیشتری اری کرد، به طوری که به جای پرداخت برای سوپرها، برای میکرو ها پرداخت کنیم.
  2. حدس مینسکی (تسریع متناسب با لگاریتم تعداد پردازنده ها یعنی p است). این حدس ریشه در تحلیل برخوردهای دسترسی به داده ها با فرض توزیع تصادفی آدرس ها دارد. این برخوردها همه چیز را آنقدر کند می کند که چهار برابر تعداد پردازنده ها کارایی را فقط دو برابر می کند. با این وجود، الگوهای دسترسی هب داده ها در کاربردهای عملی، تصادفی نیست، اغلب کاربردها به حجم زیادی از داده ها به طور منظم و محلی دسترسی دارند که به بهبود کارایی کمک می کند.
  3. مشکل فناوری IC (از آن جایی که سرعت سخت افزار در هر 5 سال ده برابر می شود، زمانی که یک ماشین موازی با کارایی 10 برابر طراحی و پیاده سازی شود، تک پردازنده ها نیز به همان نسبت سریع می شوند). ممکن است این اعتراض برای برخی سیستم های خاص منظوره ای معتبر باشد که باید از اول با فناوری قدیمی ساخته شوند. تجربه های اخیر در طراحی ماشین مجازی نشان داد که مولفه های موجود می تواند در ساخت کامپیوتر های موازی انبوه به کار روند. اگر طراحی پردازنده موازی طوری باشد که ریزپردازنده های سریع تر بتوانند در صورت تهیه شدن به آن وصل شوند، آن ها نیز از پیشرفت ها در فناوری IC سود می برند.
  4. مشکل سوپر کامپیوتر های برداری (کارایی سوپر کامپیوتر های برداری که توسط Cray، Fujitsu و شرکت های دیگر ساخته شد، به سرعت در حال بهبود است و مدل برنامه سازی آشنا و کامپایلرهای برداری هوشمند را اراده می دهند؛ چرا با پردازش موازی اذیت شویم؟). علاوه بر این، تمام کاربردهای با حجم محاسبات زیاد، با بردارها و ماتریس ها سروکار ندارند.

وبلاگی پر از مطالب دیدنی و خاص موازی ,کامپیوتر ,پردازنده ,برابر ,کارایی ,پردازش ,پردازش موازی ,سوپر کامپیوتر ,تعداد پردازنده ,قدرت محاسباتی ,طراحان کامپیوتر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پایگاه خبری دریفت دانلود آهنگ و فیلم , سریال گل میخک تولید و پخش رابیتس صنایع فولادی دانلود رایگان گلچین بهترین ها پرشیا انیمه مهتابی تخفیف ویژه زاگرس چت ، چت زاگرس خبر های جدید گیمری