شرایط تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه به دلیل هزینه های مناسب، سطح علمی بالای دانشگاه ها و امکانات عالی و در دسترس و مضاف بر آنها نزدیکی به کشور ایران، باعث افزایش مهاجران تحصیلی به این کشور ، خصوصا دانشجویان ایرانی شده است.

مهاجرت به ترکیه

دانشجویی که قصد رفتن به این کشور تحصیل رایگان در ترکیه و هزینه زندگی در ترکیه و ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارد، قطعا با سوالی تحت عنوان شرایط تحصیل در ترکیه چگونه است؟ مواجه میشود . ما در ادامه ی مطلب با ارائه ی اطلاعاتی در همین زمینه، همراه شما خواهیم بود.

یکی از شرایط تحصیل در ترکیه ، آموزش به زبان های مختلف انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ترکی میباشد که البته به توجه به هر رشته و مقطع ، یک زبان خاص به عنوان زبان آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد.

شرایط ورود به دانشگاه های ترکیه

الزامی بودن داشتن مدرک دیپلم دیگر از شرایط تحصیل در ترکیه میباشد که علاوه ی بر آن افراد باید در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت کرده و نمره ی قبولی را کسب کند.

در اکثر دانشگاه های ترکیه تدریس به زبان استانبولی صورت میگیرد و اگر فردی تخصصی در زمینه ی این زبان نداشته باشد، برای آنها کلاس های رایگان در این زمینه برگزار میکنند و از این طریق شرایط تحصیل و ویزای تحصیلی ترکیه را در دوره های بالاتر ، برای فرد هموار تر میکنند.

شرایط تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری در ترکیه

برای اخذ پذیرش در دانشگاه ها در مقاطع ارشد و دکتری این کشور، هر دانشگاه به صورت مجزا و طبق قوانین خودش اقدام به برگزاری آزمون ورودی برای همان دانشگاه کرده و فرد در صورت کسب نمره ی قبولی، میتواند تحصیل در این مقاطع را در دانشگاه مد نظرش، آغاز کند. که این نیز به عنوان یکی از شرایط تحصیل در ترکیه در زمینه ی آموزش دوره ارشد و دکتری محسوب میشود.

 از آنجا که هزینه های تحصیل در ترکیه تا حد زیادی مشابه ایران میباشد لذا دانشجویان ایرانی در این زمینه به مشکل خاصی برخورد نخواهند کرد.

براي اطلاعات بيشتر و مشاوره ي تحصيل در خارج از کشور به وبسايت لگال اپلاي مراجعه فرماييد 021-88288200
فیزیکدان شو ترکیه ,تحصیل ,شرایط ,دانشگاه ,زبان ,زمینه ,شرایط تحصیل ,مقاطع ارشد ,دانشجویان ایرانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آتنا موزیک محتاج عشق فروشگاه آنلاین هر چی کی بخوای پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان