چه عللی موجب فشار خون پایین می شوند؟

 

چه عللی موجب فشار خون پایین می شوند؟

 

معمولا فشار خون از جمله علائم حیاتی بدن است و در هر حالتی برای یک فرد در نظر گرفته می شود. معمولا اگر در حالت سلامتی کامل باشیم هیچ مشکلی برای فشارخون ما دیده نخواهد شد و معمولا در رنج نرمال قرار دارد. اما زمانی که به بیماری های مختلف داخلی مبتلا می شویم فشار خون دچار افت یا افزایش چشمگیری خواهد شد. یکی از حالت هایی که برخلاف تصور عموم مردم باید به آن توجه ویژه شود علل فشار خون پایین خواهد بود.

زمانی که فشارخون پایین داریم یعنی یک مشکل در داخل بدن ما وجود دارد که از حالت طبیعی خود خارج شدیم و علائمی همچون غش کردن ناگهانی ، سبک شدن سر و گیج رفتن سر را تجربه میکنیم. برخی از افراد چندین سال است که فشارخون پایین را دارند اما هیچ مشکلی برای سلامتی و بدن آنها رخ نداده است ، این افراد طبیعت بدنشان به این شکل است و در صورتی که فشار خون آنها به حد نرمال همگانی یعنی 12 بر روی 8 برسد ، دچار حالت های مختلف خواهند شد و سلامتی آنها به خطر خواهد افتاد.

اما گاهی اوقات علل این مشکل کم شدن خون به دلایل مختلف همچون خونریزی های داخلی گوارشی می باشد یا اینکه فرد اخیرا داروی جدیدی را مصرف می کند که همین علت موجب کم شدن فشار خون او شده است. پس برای این نشانه از بدن می توان علل مختلفی را بیان کرد ، یکی از شایع ترین عللی که هم در بزرگسالان و هم در کودکان مشاهده می شود ، کم آبی های شدید ناشی از اسهال های آبکی است.

معمولا افرادی که آب زیادی از بدن را در مدت زمان کمی از دست می دهند ، بدن را به کم آبی سوق می دهند. در حالی که برای جبران آب از دست رفته باید در همان لحظه آب و مایعات و سرم درمانی را انجام داد تا کم آبی و به دنبال آن کاهش فشار خون هم جبران شود.


سلامت و پزشکی فشار ,حالت ,معمولا ,سلامتی ,عللی ,موجب ,فشارخون پایین ,موجب فشار ,عللی موجب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان شیلهاک تاریخ دان خرید انواع ضایعات آهن در تهران و ایران سایت عاشقانه | ابزار وبلاگ نویسی | لاو اسکین آکادمی مهراز مجله‌ی گردشگری بازرگانی رحیم زاده