دسته بندیدین و مذهب
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات12
حجم فایل35 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

آغاز پیامبری 

 

  محمد(ص) از دوران جوانی به غار كوچكی در نزدیكی مكه می‌رفت تا هم از محیط آلوده‌ی مكه به دور باشد و هم ساعتی را به تفكر بیش‌تر بپردازد. هنگامی كه 40 ساله بود در بیست هفتم ماه رجب و زمانی كه بر دهانه‌ی غار حرا نشسته بود، جبرئیل از سوی خداوند فرود آمد و پارچه‌ای دیبا، كه بر آن نوشته‌ای بود، به او نشان داد و گفت بخوان. محمد(ص) گفت چه بخوانم و جبرائیل باز از او خواست كه بخواند و محمد(ص) گفت چه بخوانم و این كار سه بار انجام شد تا آن‌كه جبرائیل آیه‌های سوره‌ی علق را برایش خواند و ایشان نیز خواندند: "بسم الله الرحمن الرحیم، بخوان به نام پروردگارت كه بیافرید، انسان را از خون بسته‌ای بیافرید. بخوان و خداوند بزرگوار تو آن است كه با قلم یاد داد و آن‌چه را كه انسان نمی‌دانست به او آموخت."

 محمد(ص)، كه از آن زمان رسول الله(پیامبر خدا) نام گرفت، از كوه فرود آمد و در حالی كه دگرگون شده بود به خانه بازگشت. خدیجه(س) از او پرسید كه كجا بودی و این چه حال است تو را و ایشان همه چیز را برای همسرش باز گفت. چون خدیجه(س) پیام خدا را شنید، بدون كوچك‌ترن تردیدی به پیامبری محمد(ص) ایمان آورد. پیامبر دست همسرش را كه برای بیعت با او پیش آورده بود به مهربانی فشرد. سپس علی(ع)، پسر عموی پیامبر كه از سال‌ها پیش با آن‌ها زندگی می‌كرد، به پیامبر ایمان آورد. از دیگر مسلمانانی كه در همان آغاز به پیامبر ایمان آوردند، زید‌بن‌حارثه است كه برده‌ای در مكه بود و خدیجه آن را و به محمد(ص) هدیه كرد. ایشان زید را آزاد كردند، اما او در خانه‌ی پیامبر ماند و به ایشان خدمت می‌كرد.

  ندای یكتاپرستی 

  پیامبر تا سه سال پنهانی به فراخواندن مردم به یكتاپرستی می‌پرداخت تا این كه از سوی خداوند فرمان رسید كه مردم را آشكارا به سوی خدا فرابخوان. از این رو، پیامبر یك شب همه‌ی خویشان و نزدیكان خود را به شام دعوت كرد و پس از خوردن شام به آنان فرمود: "سوگند به خدایی كه جز او خدایی نیست، من پیامبر خدا هستم. سوگند به خدا، همان‌گونه كه به خواب می‌روید، روزی خواهید مرد و همان‌گونه كه از خو اب بر می‌خیزید، روزی در رستاخیز برانگیخته خواهید شد و به حساب آن‌چه انجام داده‌اید خواهند رسید." 

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


honarmandfile پیامبر ,محمد ,ایشان ,ایمان ,نشان ,ایمان آورد ,پیامبر ایمان ,نشان داده ,فایل برای ,لینک دانلود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی بخوای هست مدرسه شادتر ، دلپذیر تر و با نشاط تر فروش کاشی مرجان تاینی موویز | دانلود با لینک مستقیم محمد آی تی مرجع کنکور ایران بدانیم