شهریه رشته های پزشکی در ایتالیا

معمولا هزینه ی تحصیل در رشته های پزشکی در ایتالیا و سایر کشور ها بیشتر از رشته های دیگر  است. در کشور ایتالیا نیز اگر بخواهید در یک رشته ی پزشکی تحصیل کنید مسلما باید هزینه ی بیشتری نسبت به سایر رشته ها پرداخت نمایید. بنابراین افرادی که خواهان تحصیل در رشته ی پزشکی در خارج از کشور هستند کشور ایتالیا گزینه ی خوبی می باشد. زیرا دارای بهترین دانشگاه های و اساتید مطرح در رشته ی پزشکی هستند. اخذ پذیرش در رشته ی پزشکی در ایتالیا واجد چند شرط می باشد که در متن زیر به صورت مختصر توضیح داده خواهد شد:

شرایط قبولی در رشته ی پزشکی در ایتالیا

جهت قبولی در رشته ی پزشکی فرد متقاضی می بایست در ازمونIMAT شرکت نماید و نمره ی قبولی را کسب نماید این ازمون،ازمونی است که در هر دوره 77 نفر از داشنجویان ازمون دهنده را پذیرش می کند و تنها یک بار در سال در شهر ها معروف و مهم دنیا برگزار می شود. 

شهریه ی رشته های پزشکی با توجه به نوع رشته  متفاوت است که این هزینه در رشته ی دندان پزشکی معمولا بالاتر از سایرین است اما به طور تقریبی و طبق امار زیر 4000 یورو در سال است. نکته ی جالب اینجاست که اگر فرد بتواند به زبان ایتالیایی تحصیل کند هزینه ی کمتری را متقبل خواهد شد.

هزینه های دانشکده های پزشکی در ایتالیا 

باید گفت که دانشکده های پزشکی در ایتالیا معمولا با هزینه هستند و فرد باید مبلغی به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کند. البته افرادی که در ازمون ذکر شده پذیرفته می شوند هزینه ای به عنوان کمک هزینه ی تحصیلی دریافت می کنند که مبلغ دریافتی معمولا هزینه ی تحصیل و اقامتگاه(خوابگاه) را پوشش می دهد. این بدین معناست که فرد می تواند به صورت تقریبا رایگان در کشور ایتالیا در رشته ی پزشکی تحصیل کند.

تحصیل در رشته ی دارو سازی نیز علاوه بر کاراموزی در بیمارستان ها و داروخانه ها 5 سال به طول می انجامد. 

 

جهت کسب اطلاعات بيشتر  با مشاوران لگال اپلاي در تماس باشيد

021-88288200


تحصیل خارج از کشور رشته ,پزشکی ,هزینه ,ایتالیا ,تحصیل ,کشور ,کشور ایتالیا ,پزشکی تحصیل ,معمولا هزینه ,ایتالیا معمولا ,شهریه رشته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مهرآهنگ زرتشت-فروش پیانو دیجیتال,فروش گیتار,خرید ویولن,گیتار,راهنمای خرید پیانو طبرستان زندگینامه گهربار حضرت امام سجاد (ع) توپ دانلود هرس کردن گلای قالی كوهنـوردان سايپا کلینیک تن آرا remap doctor