فوق لیسانس و دکتری در ترکیه

در کشور ترکیه تمام کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه رادارند برای ورود به دوره فوق لیسانس و د کتری در ترکیه  باید دریک آزمون متمرکز  به نام ALES شرکت نمایند این آزمون سالی دوبار در جهت تعیین سطح استعداد تحصیلی فرد در کشور ترکیه برگزار میشود که سوالات طرح شده در آن به هیچ عنوان از دروس تخصصی نمیباشد . از دیگر شرایط ورود به دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری داشتن دیپلم زبان است . البته در برخی از دانشگاه ها و رشته های خاص در کشور ترکیه نیازی به داشتن مدرک دیپلم زبان نمیباشد.

شرایط شرکت در آزمون

دیپلم زبان ترکی به نام تومر از دیگر مدارکی است که پس از شرکت در آزمونی که به صورت روزانه و یا هفتگی توسط تعدادی از دانشگاه های کشور ترکیه برگزار میشود و قبولی در این آزمون به متقاضی داده میشود ، واز مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه به شمار می آید .

دانشجو میبایست تمام مدارک زبان خود و ترجمه مدارک تحصیلی قبلی و مدارک متفرقه دیگر را به دانشگاه مورد نظر ارائه نماید که پس از تایید و انجام مصاحبه حضوری به عنوان دانشجودر این دانشگاه به تحصیل مشغول شود .

دوره ی لیسانس در ترکیه

دوره تحصیلی فوق لیسانس در دانشگاه های ترکیه در حدود 2 سال به طول می انجامد زبان  تحصیل در این مقطع ترکی میباشد . شهریه فوق لیسانس در کشور ترکیه به زبان ترکی  برای ترک زبانان در حدود 100تا 200 دلار و برای دانشجویان خارجی در حدود 450تا 1000دلار آمریکا است .

دوره تحصیلی دکتری در کرکیه 4 سال میباشد که  هزینه تحصیل دکتری در ترکیه به زبان ترکی 200تا 300دلار و برای دانشجویان خارجی 600تا 900 دلار میباشد . البته اگر دانشجو تحصیل در دانشگاه های انگلیس زبان ترکیه ر ا در مقطع دکتری اتنتخاب نماید باید شهریه ای در حدود 5000تا 20000 دلار پرداخت نماید.

 

جهت کسب اطلاعات بيشتر  با مشاوران لگال اپلاي در تماس باشيد

021-88288200


تحصیل خارج از کشور ترکیه ,دانشگاه ,کشور ,زبان ,لیسانس ,دکتری ,کشور ترکیه ,دیپلم زبان ,برای دانشجویان ,دانشجویان خارجی ,دوره تحصیلی ,برای دانشجویان خارجی ,ترکیه بر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

به یاد خودم وب لاگ اشعار میترا دلفان آذری ایران فیلم باران کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. اینجا همه چی هست دختر دلتنگ صباحت|پایگاه فرهنگی مذهبی شهر فومن اس وای بلاگ