آب مروارید یا کاتاراکت

آب مروارید یا کاتاراکت

عدسي عضوي است محدب الطرفين ، قابل انعطاف، بدون رگ و شفاف با قطر ۹ ميليمتر و ضخامت ۴ ميليمتر که ما بين مايع زلاليه و زجاجيه چشم قرار دارد. و توسط زنولها به شيارهاي بين جسم مژگاني اتصال دارد.عدسي در پشت مردمک واقع شده است و عمل تطابق و متمرکز کردن نور بر روي شبکيه را انجام مي‌دهد.

آب مروارید یا کاتاراکت به کدورت عدسی طبیعی چشم، گفته می‌شود. آب مروارید اغلب به آرامی رشد می کند و می تواند بر روی یک یا هر دو چشم تاثیر بگذارد.در مراحل اولیه که تنها بخش کوچکی از عدسی کدر شده است، شاید آب مروارید مشکلی ایجاد نکند، اما در بیشتر مواقع این روند ادامه می‌یابد و بخش بزرگی از عدسی کدر می‌شود و بینایی را مختل می‌سازد.

سرعت پیشرفت آب مروارید در بین افراد مختلف متفاوت است، آب مروارید ناشی از افزایش سن به تدریج در طی چند سال پیشرفت می‌نماید. آب مروارید در افراد جوان و افراد دیابتی ممکن است به سرعت در طی چند ماه پیشرفت نماید ولی سرعت پیشرفت آب مروارید در هر فرد را نمی‌توان دقیقا پیشگویی کرد.

علل آب مروارید یا کاتاراکت مادرزادی

شایعترین علت کدورت عدسی یا آب مروارید در بزرگسالان کهولت است؛ اما در نوزادان آب مروارید به دلایل متعددی نظیر: بیماری های ارثی، عفونت ، مشکلات متابولیک (سوخت و ساز)، دیابت ، ضربه، التهاب یا واکنش های دارویی بوجود می آید.


دکتر محمدطاهر رجبی - فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم مروارید ,پیشرفت ,عدسی ,کاتاراکت ,افراد ,سرعت ,سرعت پیشرفت ,کدورت عدسی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ellisuwtjw7 homepage دی تی آموز مرجع آهنگ ایرانی زنبیل منزلگه ققنوس موفق باشیم... پیکاسو هنر خرید و فروش سیگار الکتریکی وکیل پایه یک مهریه طلاق تهران