تحصیل رایگان در ترکیه

به طور کلی تحصیل رایگان در کشور ترکیه تنها از طریق اخذ بورسیه ی تحصیلی ترکیه امکان پذیر است. همچنین هزینه های تحصیل در کشور ترکیه تقریبا پایین است و فرد می تواند از طریق کار کردن هزینه ی تحصیل را به راحتی دریافت کند. اخذ بورسیه ی تحصیلی به معنای تحصیل رایگان در کشور ترکیه نیست. بلکه فردی که می تواند بورسیه ی تحصیلی کسب کند از این بورسیه به عنوان کمک هزینه ی مالی استفاده میکند. 

چگونگی کمک هزینه ی تحصیلی از ظریق اخذ  بورسیه تحصیلی

کشور ترکیه معمولا به دانشجویان خارجی هزینه ای را به عنوان کمک هزینه ی زندگی در ترکیه تحصیلی در قالب بورسیه ارائه می دهد. به این صورت که در هر ماه کمک هزینه ای به مبلغ 800 لیر را در مقطع کارشناسی ارشد و 1100 لیر در مقطع دکترا به دانشجو پرداخت می کند و همچنین تمامی هزینه های تحصیل در دانشگاه به صورت رایگان می باشد. همچنین افرادی که دارای بورسیه هستند می توانند از خوابگاه دانشجویی به صورت رایگان استفاده کنند. دانشجویان بورسیه در دانشگاهی که قبول شده اند به صورت رایگان تدریس می کنند . 

هزینه  هایی که از طریق بورسیه رایگان می شوند

•افراد از طریق اخذ بورسیه، بیمه درمانی شده و هزینه های درمانی انها رایگان است. 

•بورسیه ی تحصیلی نیز امکان برگزاری  کلاس های زبان ترکیه ای را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند. این کلاس ها به مدت یک سال به طول می انجامد. این          کلاس ها نیز رایگان است. 

•اولین سفری که شما داشته باشید اگر دارای بورسیه ی تحصیلی باشید اولین و اخرین سفرتان به صورت رایگان است. 

شرایط بورسیه تحصیلی

1.جهت دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی،ارشد و دکترا سن فرد به ترتیب می بایست 25،32 و37 سال باشد. 

2.معدل فرد در مقطع کارشناسی نباید کم تر از 18 باشد. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز معدل نباید کمتر از 15 باشد. 


تحصیل خارج از کشور بورسیه ,رایگان ,تحصیلی ,ترکیه ,هزینه ,تحصیل ,تحصیل رایگان ,صورت رایگان ,کشور ترکیه ,مقطع کارشناسی ,بورسیه تحصیلی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تبادل لينک سه طرفه و هوشمند ستوده 3 پری قصه ها Mariofwlhkk45 situs جاده ی خاطرات یک طرفه ست ♥️ rap3da-tak همسرداری | آیین همسرداری